Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin obsłuży po redukcjach 1,5 mln pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Business Insider

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Kaczmarzyk (Buzz): Modlin obsłuży po redukcjach 1,5 mln pasażerów
fot. Michał Szymajda
– Musieliśmy dostosować operacje z Modlina do obecnie obowiązujących taryf. Gdy rosną koszty, część dotychczas rentownych kierunków przestaje się opłacać – wyjaśnił Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, spółki zależnej od Ryanaira w rozmowie z "Business Insider Polska".

Kaczmarczyk zapewnia, że irlandzki niskokosztowiec nie wykorzystał nadarzącej się sytuacji ze względu na problemy z dostępnością samolotów i dlatego lotnisko w Modlinie doświadczyło tak znaczącej redukcji połączeń w 2024 roku.

– Jako spółka notowana na giełdach w Dublinie i Nowym Jorku, musimy kierować się rachunkiem ekonomicznym. Nie możemy oferować tras, które systematycznie przynoszą straty, gdy mamy alternatywne, rentowne kierunki. Jedynym powodem ograniczenia operacji w Modlinie jest kwestia finansowa – podkreślił Kaczmarzyk, który ujawnił, że na razie nie będzie przełomu w rozmowach nad nową długoterminową umową z mazowieckim lotniskiem.

– Byliśmy zmuszeni zredukować liczbę zbazowanych samolotów z siedmiu do czterech maszyn. Negocjacje zostały zakończone i niestety nie udało nam się podpisać wieloletniej umowy rozwojowej Staramy się precyzyjnie artykułować nasze oczekiwania, nie lubimy negocjować w nieskończoność i bez celu – podkreślił prezes Buzz.

Ryanair operując sześcioma samolotami w sezonie letnim przewiózł blisko 2,8 mln pasażerów. Po zmniejszeniu mazowieckiej bazy do czterech samolotów wiadomo, że ruch znacznie spadnie. – Szacujemy, że będzie to poziom 1,5 mln pasażerów rocznie. Spadek przekroczy zatem 50 proc. w porównaniu do szczytu z 2023 roku. Rozkład na nadchodzący sezon lato 2025 jest już zamknięty – zaznaczył Kaczmarzyk, który nie zamyka drogi do ponownych rozmów, ale pod pewnymi warunkami.

– Jakiekolwiek negocjacje mogłyby dotyczyć tylko kolejnych sezonów. Najwcześniej zima 2025 a nawet lato 2026. Może teraz potrzebna jest chwila przerwy, by później wrócić do rozmów. Przy długoterminowych umowach zawsze deklarujemy konkretne liczby pasażerów i samolotów bazowych. To nie jest jednostronna umowa, gdzie lotnisko zobowiązuje się do utrzymania określonych cen, a my nie składamy żadnych deklaracji. Przedstawiamy jasne zobowiązania – kontynuował Kaczmarzyk.

Co więc poszło nie tak? Jaka jest przyczyna permanentnych strat finansowych lotniska w Modlinie? –W biznesie albo nadążasz za rozwojem, albo zostajesz w tyle i generujesz straty. Straty Modlina wynikają wyłącznie z tego, że przez 10 lat, ze względu na spór między udziałowcami, lotnisko nie było w stanie rozwinąć przychodów pozalotniczych do poziomów rynkowych. Rozwijało się szybko, ale właściciele nie byli gotowi na odpowiednie doinwestowanie infrastruktury – stwierdził Kaczmarzyk w rozmowie z "Business Insider Polska".
 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Podróże lotnicze: Inkluzywność i odpowiedzialność społeczna

Biznes i przemysł

Podróże lotnicze: Inkluzywność i odpowiedzialność społeczna

Welcome Airport Services 13 stycznia 2025

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Biznes i przemysł

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Zobacz również:

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Pasażer i linie lotnicze

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Rafał Dybiński 13 listopada 2023

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Kaczmarzyk (Buzz): Ograniczenie oferowania w Modlinie to problem dla lotniska

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Podróże lotnicze: Inkluzywność i odpowiedzialność społeczna

Biznes i przemysł

Podróże lotnicze: Inkluzywność i odpowiedzialność społeczna

Welcome Airport Services 13 stycznia 2025

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Biznes i przemysł

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Zobacz również:

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Pasażer i linie lotnicze

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Rafał Dybiński 13 listopada 2023

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Kaczmarzyk (Buzz): Ograniczenie oferowania w Modlinie to problem dla lotniska

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5