Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Kaczmarzyk (Buzz): Wybór LOT-u na akcje repatriacyjne to dyskryminacja

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Kaczmarzyk (Buzz): Wybór LOT-u na akcje repatriacyjne to dyskryminacja
fot. Huy Do - Flickriver
– Cały mechanizm wyboru LOT-u był dyskryminujący dla pozostałych, dużych linii lotniczych w Polsce, w tym Ryanair Sun. Był to po prostu element pomocy publicznej dla narodowego przewoźnika – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczej Buzz, należącej do Ryanaira.

Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Jakie są plany Buzza, biorąc pod uwagę pandemię koronawirusa?

Michał Kaczmarzyk, prezes linii Buzz: Chcemy wrócić do latania tak szybko jak to możliwe, choć w obecnej sytuacji jest za wcześnie, żeby mówić o jakichkolwiek planach. Nie wiemy kiedy restrykcje zostaną zniesione, w dużym stopniu będzie to zależało od rządów poszczególnych państw, więc czekamy na ich krok.

Co się obecnie dzieje z samolotami Buzza?

Łącznie Buzz ma 42 samoloty w czterech państwach: 27 w Polsce i 15 poza Polską w Bułgarii, Czechach i na Węgrzech. Każdy z krajów, w których są nasze maszyny, ma swoje zasady walki z wirusem i różne obostrzenia. Proszę sobie teraz wyobrazić, jak trudno jest zarządzać maszynami całej grupy Ryanair, której samoloty zbazowane są praktycznie we wszystkich krajach Europy.

Część z tych samolotów posłużyła podczas akcji repatriacyjnych?

Tak. W marcu grupa Ryanair zaproponowała państwom Unii Europejskiej przeznaczenie swoich maszyn wraz załogami na akcje repatriacyjne. Do tej pory wykonujemy takie operacje w Europie. W Polsce niestety nie mieliśmy żadnego lotu repatriacyjnego. Władze zdecydowały, że wszelkie tego typu loty będą realizowały wyłącznie Polskie Linie Lotnicze LOT, wybierając de facto najdroższy wariant. Rejsy odbyły się po mocno zawyżonych cenach. Cały mechanizm wyboru LOT-u był dyskryminujący dla pozostałych, dużych linii lotniczych w Polsce, w tym Ryanair Sun. Był to po prostu element pomocy publicznej dla LOT-u.

Jak przeszła transformacja w linie lotnicze Buzz?

Stosunkowo dobrze. Kosztowo mamy lepszą strukturę od innych przewoźników w regionie, więc szybko mogliśmy obniżyć koszty stałe. Robimy wszystko, żeby po powrocie operacji być jeszcze mocniejszym na tle konkurencji.

Planujecie rozwijać się w Modlinie?

Tak, Modlin jest jednym z naszych głównych portów w Polsce. Lotnisko w Modlinie jest dobrze rozpoznawalne, skomunikowane z Warszawą i nie wymaga żadnej promocji. Na chwilę obecną nie bierzemy pod uwagę innych lokalizacji w regionie, w tym projektowanego lotniska w Radomiu.

Czy w obecnej, trudnej sytuacji Buzz oczekiwałby od państwa polskiego jakiegoś wsparcia?

Oczekujemy traktowania wszystkich uczestników rynku na takich samych zasadach. Jeżeli rząd chce pomagać przewoźnikom lotniczym, powinien ich traktować w sposób równy. Obecnie nie ma żadnego programu rządowego dedykowanego dla naszego sektora. Jeśli pojawią się jakieś mechanizmy wsparcia, oczywiście będziemy chcieli z nich skorzystać.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

Pasażer i linie lotnicze

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

inf. pras. 15 listopada 2023

Szwajcaria. Lot helikopterem w cenie biletu za pociąg

Pasażer i linie lotnicze

Szwajcaria. Lot helikopterem w cenie biletu za pociąg

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

Biznes i przemysł

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

inf. pras. Air France-KLM 13 listopada 2023

Zobacz również:

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Roman Czubiński 14 września 2023

Buzz zatrudni 300 pilotów w Polsce, w tym 100 jeszcze w 2022 roku

Biznes i przemysł

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Pasażer i linie lotnicze

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Michał Szymajda 09 września 2021

Pozostałe z wątku:

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

Pasażer i linie lotnicze

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

inf. pras. 15 listopada 2023

Szwajcaria. Lot helikopterem w cenie biletu za pociąg

Pasażer i linie lotnicze

Szwajcaria. Lot helikopterem w cenie biletu za pociąg

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

Biznes i przemysł

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

inf. pras. Air France-KLM 13 listopada 2023

Zobacz również:

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Roman Czubiński 14 września 2023

Buzz zatrudni 300 pilotów w Polsce, w tym 100 jeszcze w 2022 roku

Biznes i przemysł

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Pasażer i linie lotnicze

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Michał Szymajda 09 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5