Partner serwisu
Prawo i polityka

Kanada blokuje rozwój Turkish Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Kanada blokuje rozwój Turkish Airlines
fot. David Syphers/Unsplash
Turcję z Kanadą wiąże bilateralna umowa lotnicza, której zapisy są dość srogie, co skutecznie hamuje rozwój Turkish Airlines w Kraju Klonowego Liścia. Gigant znad Bosforu wystąpił z prośbą o jednorazową zgodę na zwiększenie oferowania w lecie, lecz Kanadyjczycy odmówili.

Dla linii lotniczych najkorzystniejszym politycznym uwarunkowaniem rynku jest sytuacja, kiedy dwa państwa wiąże umowa o otwartym niebie, która pozwala na nielimitowany wzrost lotniczej przepustowości. Przewoźników może ograniczać jedynie brak slotów w docelowych portach lotniczych.

Nie tylko Polskę i Chińską Republikę Ludową wiąże dość rygorystyczna umowa lotnicza – podobnie jest w przypadku Kanady i Turcji. Zapisy bilateralnej umowy pozwalają na realizację między dwoma państwami 12 lotów w tygodniu: taką liczbę połączeń mogę wykonywać linie lotnicze z Turcji (Turkish Airlines), jak i operatorzy z Kraju Klonowego Liścia.

Gigant znad Bosforu łączy Stambuł z Toronto, do którego rejsy zostały zainaugurowane w 2009 roku, Montrealem, który dołączył do rozległej sieci tras w 2014 roku, jak i z Vancouver. Do miasta w prowincji Kolumbia Brytyjska tureckie linie zaczęły oferować bezpośrednie połączenia w 2021 roku. Obecnie między dwoma państwami rejsów nie wykonują żadni kanadyjscy przewoźnicy. Linie Air Canada Stambuł z siatki tras wykreśliły przed ośmioma laty.

Zainteresowanie pasażerów lotami na rynku Turcja – Kanada rośnie, więc Turkish Airlines próbowały zwiększyć oferowanie na wszystkich kierunkach w sezonie letni 2025, więc Toronto byłoby obsługiwane codziennie (obecnie sześć lotów w tygodniu), a Montreal i Vancouver pięcioma rejsami (obecnie po trzy rotacje). Kanadyjskie władze nie wyraziły zgody na jednosezonowy wzrost przepustowości, zezwalając na dołożenie jedynie jednej dodatkowej rotacji w rejsach do Toronto.

Wzrost sezonowej podaży lotów o 42 proc. – zdaniem kanadyjskich władz lotniczych – byłby „nieuzasadnione nadmierny”. Zarząd Air Canada wskazał z kolei, że tak duży wzrost oferowania jest niepotrzebny, gdzyż znacznie przekracza rynkowe zapotrzebowanie Kanadyjczyków na loty do Turcji. Wniosek Turkish Airlines spotkał się z aprobatą i wsparciem operatora kanadyjskich portów lotniczych, który podkreślił, że „obecna umowa nie pozwala na obsłużenie szybko rosnącego popytu”. Tylko i wyłącznie rynek lotów Toronto – Stambuł urósł w ostatnim roku o 23 proc. względem roku 2019.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Pasażer i linie lotnicze

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Mateusz Kieruzal 19 lutego 2025

Turkish Airlines: Wkrótce Minneapolis i Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Wkrótce Minneapolis i Auckland

Mateusz Kieruzal 23 stycznia 2025

Turkish: 85,2 mln pasażerów w 2024

Pasażer i linie lotnicze

Turkish: 85,2 mln pasażerów w 2024

Mateusz Kieruzal 21 stycznia 2025

Turkish Airlines razem z LOT w Nowym Jorku

Infrastruktura i lotniska

Turkish Airlines razem z LOT w Nowym Jorku

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Turkish Airlines: Klasa biznes to szerzenie tradycji

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Klasa biznes to szerzenie tradycji

Mateusz Kieruzal 29 września 2024

Turkish Airlines: Pionierskie rozwiązanie leasingu A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Pasażer i linie lotnicze

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Mateusz Kieruzal 19 lutego 2025

Turkish Airlines: Wkrótce Minneapolis i Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Wkrótce Minneapolis i Auckland

Mateusz Kieruzal 23 stycznia 2025

Turkish: 85,2 mln pasażerów w 2024

Pasażer i linie lotnicze

Turkish: 85,2 mln pasażerów w 2024

Mateusz Kieruzal 21 stycznia 2025

Turkish Airlines razem z LOT w Nowym Jorku

Infrastruktura i lotniska

Turkish Airlines razem z LOT w Nowym Jorku

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Turkish Airlines: Klasa biznes to szerzenie tradycji

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Klasa biznes to szerzenie tradycji

Mateusz Kieruzal 29 września 2024

Turkish Airlines: Pionierskie rozwiązanie leasingu A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5