Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa B737 Jeju Air. Rejestratory CVR i FDR bez ostatnich 4 minut feralnego lotu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Katastrofa B737 Jeju Air. Rejestratory CVR i FDR bez ostatnich 4 minut feralnego lotu
Fot. Jeju Air
Wstępne wysiłki koreańskich śledczych mające na celu wyjaśnienie katastrofy boeinga 737-800 linii Jeju Air na lotnisku Muan zakończyły się niepowodzeniem. Okazało się, że oba rejestratory lotu tj. CVR i FDR nie zarejestrowały ostatnich czterech minut feralnego lotu boeinga.

Do wypadku doszło 29 grudnia 2024 r. o godzinie 9:03 czasu lokalnego, kiedy boeing 737-800 linii Jeju Air wykonujący rejs nr 2216 z Bangkoku w Tajlandii, podczas próby lądowania bez wysuniętego podwozia na lotnisku Muan na pasie startowym o oznaczeniu RWY 19, po przerwaniu pierwotnego podejścia do pasa startowego RWY 01. Samolot przyziemił dopiero 1200 metrów od progu pasa i z dużą prędkością uderzył w zamontowany lokalizator ILS, który był odgrodzony betonowym murem. Na pokładzie znajdowało się 181 osób, w tym 6 członków załogi. Wypadek ten przeżyły tylko dwie ze 181 osób będących na pokładzie samolotu.

Koreańskie ministerstwo transportu poinformowało, że rejestrator rozmów w kokpicie CVR (Cockpit Voice Recorder) został odzyskany w stanie „pozornie nienaruszonym”, ale rejestrator danych lotu FDR (Flight Data Recorder) miał uszkodzone złącze między zasilaczem a jednostką przechowywania danych. Podczas gdy informacje z rejestratora CVR zostały pobrane jeszcze na lotnisku, to dochodzenie wykazało, że zapis na pamięci „zatrzymał się” około cztery minuty przed zderzeniem się samolotu z lokalizatorem. Jak podaje ministerstwo „przyczyna zatrzymania zapisu jest obecnie nieznana”.

Koreańskie ministerstwo zwróciło się o pomoc do amerykańskiej Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) w celu zweryfikowania informacji z rejestratora rozmów w kokpicie i wyodrębnienia danych z rejestratora danych lotu, czego nie można było wykonać na miejscu w Korei. Placówki NTSB w Waszyngtonie uzyskały dane i przeanalizowały je w dniach 7-11 stycznia br. w obecności koreańskich śledczych.

Następnie dowiedzieliśmy się, że analiza tzw. czarnych skrzynek wykazała, że zarówno rejestrator CVR, jak i rejestrator FDR „przestały zapisywać dane” na 4 minuty przed rozbiciem się samolotu. Chociaż rejestratory lotu zawierają ważne informacje dla śledczych, to analizują oni wypadki przy użyciu także różnych innych źródeł danych.

- Przyczyna braku zapisu danych ma zostać zidentyfikowana podczas procesu badania wypadku. Planujemy dołożyć wszelkich starań, aby dokładnie określić przyczynę wypadku- czytamy w koreańskim komunikacie.

Więcej informacji na temat katastrofy B737 Jeju Air w naszych artykułach:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

COMAC chce wejść do Europy

Biznes i przemysł

COMAC chce wejść do Europy

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2025

Cięcia siatki w Jeju Air. Bezpieczeństwo ważniejsze niż zysk

Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa w Korei. B737 Jeju Air rozbił się na lotnisku w Muan

Pasażer i linie lotnicze

Poleciałem najbardziej popularną trasą świata. Seul – Czedżu

Pasażer i linie lotnicze

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Biznes i przemysł

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Aleksander Domański 20 listopada 2018

Zobacz również:

COMAC chce wejść do Europy

Biznes i przemysł

COMAC chce wejść do Europy

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2025

Cięcia siatki w Jeju Air. Bezpieczeństwo ważniejsze niż zysk

Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa w Korei. B737 Jeju Air rozbił się na lotnisku w Muan

Pasażer i linie lotnicze

Poleciałem najbardziej popularną trasą świata. Seul – Czedżu

Pasażer i linie lotnicze

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Biznes i przemysł

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Aleksander Domański 20 listopada 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5