Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Katastrofa Jeju Air. Na koreańskich lotniskach zostaną zamontowane radary wykrywające ptaki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
przegląd prasy/Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Katastrofa Jeju Air. Na koreańskich lotniskach zostaną zamontowane radary wykrywające ptaki
fot. Jeju Air
Po katastrofie B737 Jeju Air w Muan na wszystkich lotniskach w Korei Południowej mają zostać zainstalowane radary wykrywające ptaki - informuje „The independent”.

Do wypadku doszło 29 grudnia 2024 r. o godzinie 9:03 czasu lokalnego, kiedy boeing 737-800 linii Jeju Air wykonujący rejs nr 2216 z Bangkoku w Tajlandii, podczas próby lądowania bez wysuniętego podwozia na lotnisku Muan na pasie startowym o oznaczeniu RWY 19, po przerwaniu pierwotnego podejścia do pasa startowego RWY 01. Samolot przyziemił dopiero 1200 metrów od progu pasa i z dużą prędkością uderzył w zamontowany lokalizator ILS, który był odgrodzony betonowym murem. Na pokładzie znajdowało się 181 osób, w tym 6 członków załogi. Wypadek ten przeżyły tylko dwie ze 181 osób będących na pokładzie samolotu.

Polska Agencja Prasowa powołując się na agencję Yonhap poinformowała, że w jednym z silników rozbitego samolotu B737-800 znalezione zostały ptasie pióra. Potwierdzałoby to doniesienia o zgłaszanym przez pilotów zderzeniu z ptakiem.

„The Independent” informuje, że po katastrofie w Muan na wszystkich lotniskach w Korei Południowej mają zostać zainstalowane radary wykrywające ptaki. Obecnie tylko cztery lotniska w Korei Południowej - Incheon, Gimpo, Gimhae i na wyspie Jeju, są wyposażone w kamery termowizyjne. W marcu kamery zaczną być instalowane na wszystkich 15 lotniskach krajowych.

Ministerstwo Infrastruktury i Transportu oświadczyło, że wszystkie lotniska zostaną wyposażone w co najmniej jedną kamerę termowizyjną. - Radar wykrywający ptaki zostanie zainstalowany na wszystkich lotniskach, aby umożliwić wczesne wykrywanie zagrożenia i umożliwić pilotom szybką reakcję - czytamy.

Radary będą wykrywać ptaki i przekazywać kontrolerom ruchu lotniczego i pilotom informacje o ich wielkości i kierunku lotu.

Przypomnijmy, że katastrofa w Muan była najgorszą katastrofą lotniczą jakiegokolwiek koreańskiego przewoźnika od 1979 roku. Wówczas Boeing 747 linii Korean Air rozbił się o wzgórze na wyspie Guam, a życie straciło 226 osób. Ocalało jedynie 26 pasażerów. Ostatni wypadek był za to najgorszym w historii na koreańskiej ziemi. W kwietniu 2002 roku Boeing 767-200ER linii Air China rozbił się w Pusan, a zginęło wówczas 129 podróżnych, a przeżyło tylko 37 osób. 

Katastrofa Jeju Air wydarzyła się zaledwie trzy tygodnie po uruchomieniu nowej trasy między Bangkokiem a Muan. Inauguracyjny rejs odbył się bowiem 8 grudnia ubiegłego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko Chopina: Czartery Enter Air do Jerez de la Frontera

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Czartery Enter Air do Jerez de la Frontera

Mateusz Kieruzal 12 lutego 2025

UPS zamawia kolejne B767-300F przed zakończeniem produkcji

Biznes i przemysł

LOT: B737 Hello Jets do Tel Awiwu do października

Pasażer i linie lotnicze

Zmiany polityki bezpieczeństwa w Korei Południowej

Prawo i polityka

Katastrofa w Korei. Pasażerowie Jeju Air rezygnują z lotów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lotnisko Chopina: Czartery Enter Air do Jerez de la Frontera

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Czartery Enter Air do Jerez de la Frontera

Mateusz Kieruzal 12 lutego 2025

UPS zamawia kolejne B767-300F przed zakończeniem produkcji

Biznes i przemysł

LOT: B737 Hello Jets do Tel Awiwu do października

Pasażer i linie lotnicze

Zmiany polityki bezpieczeństwa w Korei Południowej

Prawo i polityka

Katastrofa w Korei. Pasażerowie Jeju Air rezygnują z lotów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5