Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa w Korei. B737 Jeju Air rozbił się na lotnisku w Muan

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Yonhap, BNO News, Boeing

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Katastrofa w Korei. B737 Jeju Air rozbił się na lotnisku w Muan
fot. zrzut ekranu z nagraniaNagranie w tekście.
Samolot pasażerski Jeju Air z 181 osobami na pokładzie rozbił się i stanął w płomieniach po zjechaniu z pasa startowego i uderzeniu w ogrodzenie na lotnisku w Muan w Korei Południowej. Zginęło 179 osób. Jak podaje Reuters zidentyfikowano już wszystkie ofiary. 

Do wypadku doszło o godzinie 9:03 czasu lokalnego, kiedy boeing 737-800 linii Jeju Air wykonujący rejs nr 2216 obsługujący połączenie z Bangkoku w Tajlandii, zjechał z pasa startowego podczas drugiej próby lądowania i uderzył w ogrodzenie na lotnisku Muan International Airport. Na pokładzie znajdowało się 181 osób, w tym 6 członków załogi.

Większość pasażerów stanowili Koreańczycy, z wyjątkiem dwóch obywateli Tajlandii.

Filmy wyemitowane przez lokalne stacje telewizyjne pokazują, że samolot próbował lądować bez wysuniętego podwozia. Wieża kontroli lotów zaalarmowała załogę samolotu o potencjalnym ryzyku zderzenia z ptakiem o godz. 8:57. Zaledwie minutę później, o godz. 8:58, pilot feralnego samolotu nadał sygnał SOS Mayday. Wcześniej, o godz. 8:54, maszyna wykonała odejście na drugi krąg, po nieudanej pierwszej próbie lądowania. 

Jedna pasażerka i jedna członkini załogi zostały uratowane niedługo po wypadku i są leczone w szpitalu w Mokpo. Skala zniszczenia oraz komentarze napływające od strażaków wskazują na to, że nie ma szans na uratowanie innych osób, a obecnie trwa jedynie akcja poszukiwania ciał oraz ich identyfikacja.

Jak podaje agencja Yonhap przedstawiciele władz uważają, że awaria podwozia, być może spowodowana wcześniejszym zderzeniem z ptakiem, mogła być przyczyną wypadku. Rozpoczęto śledztwo na miejscu w celu ustalenia dokładnej przyczyny.

Dyrektor generalny Jeju Air Kim E-bae wydał przeprosiny i złożył kondolencje rodzinom, które straciły bliskich, obiecując zapewnić wszelką niezbędną pomoc rodzinom ofiar. – Bez względu na przyczynę, jako dyrektor generalny biorę pełną odpowiedzialność – powiedział Kim.


W oficjalnym oświadczeniu Boeing złożył kondolencje najbliższym ofiar wypadku i zapewnił, że jest w kontakcie z Jeju Air i jest gotowy do wsparcia dalszych działań przewoźnika.

To była najgorsza katastrofa lotnicza jakiegokolwiek koreańskiego przewoźnika od 1979 roku. Wówczas rozbił się o wzgórze na wyspie Guam boeing 747 linii Korean Air, a życie straciło 226 osób. Ocalało jedynie 26 pasażerów. Ostatni wypadek był za to najgorszym w historii na koreańskiej ziemi.  W kwietniu 2002 roku boeing 767-200ER linii Air China rozbił się w Pusan, a zginęło wówczas 129 podróżnych. Przeżyło tylko 37 osób. 

Katastrofa wąskokadłubowca Jeju Air wydarzyła się zaledwie trzy tygodniu po uruchomieniu nowej trasy między Bangkokiem a Muan. Inauguracyjny rejs odbył się bowiem 8 grudnia bieżącego roku.

Niskokosztowe Jeju Air założono w 2005 roku. Tani przewoźnik skupia się na lotach z Korei Południowej do miejsc docelowych w Japonii, Tajlandii oraz na Filipinach, oferując także krajowe rejsy. Boeing 737-800, który rozbił się w Muan, został wyprodukowany w 2009 roku.  

Kapitan rozbitego samolotu pracował dla Jeju Air od marca 2019 roku i wylatał ponad 6820 godzin. Drugi pilot miał z kolei ponad 1650 godzin w powietrzu i objął stanowisko w lutym 2023 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Pasażer i linie lotnicze

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Redakcja 27 grudnia 2024

Samolot Azerbaijan Airlines rozbił się w Kazachstanie (aktualizacja)

Pasażer i linie lotnicze

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Brazylia. Raport wstępny ws. katastrofy ATR-a linii Voepass

Biznes i przemysł

Poleciałem najbardziej popularną trasą świata. Seul – Czedżu

Pasażer i linie lotnicze

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Biznes i przemysł

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Aleksander Domański 20 listopada 2018

Zobacz również:

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Pasażer i linie lotnicze

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Redakcja 27 grudnia 2024

Samolot Azerbaijan Airlines rozbił się w Kazachstanie (aktualizacja)

Pasażer i linie lotnicze

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Brazylia. Raport wstępny ws. katastrofy ATR-a linii Voepass

Biznes i przemysł

Poleciałem najbardziej popularną trasą świata. Seul – Czedżu

Pasażer i linie lotnicze

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Biznes i przemysł

Jeju Air z największym zamówieniem w swojej historii

Aleksander Domański 20 listopada 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5