Linia KLM już za kilka miesięcy odbierze pierwsze nowe airbusy A321neo. Samoloty te otrzymają także odświeżone malowanie, które przewoźnik zaprezentował oficjalnie w mijającym tygodniu. Według ostatnich informacji inia rozpocznie użytkowanie pierwszego z łącznie około 30 samolotów A321neo w sierpniu br.
Jak informuje KLM nowe barwy przyciągają wzrok i są praktyczne, a ciemna linia oddzielająca niebieskie i białe barwy firmowe KLM opada dalej w dół, czyniąc dziób samolotu (osłonę radaru) całkowicie niebieskim. Zapewni to, że w przypadku awaryjnej wymiany osłony będzie można zamontować nową bez zakłócania charakterystycznych niebieskich barw. Kolejną wyróżniającą się cechą jest czarny kontur wokół okien kabiny pilotów, który redukuje blaski, dzięki czemu wygląda jak okulary przeciwsłoneczne.
- Dostawa airbusów A321neo oznacza poważną modernizację naszej europejskiej floty. Jest o 50 proc. cichszy i generuje o 15 proc. mniej emisji dwutlenku węgla niż samolot, który zastępuje, co czyni go ważnym krokiem w kierunku czystszego, cichszego i bardziej oszczędnego lotnictwa – powiedział Marjan Rintel, prezeska KLM-u.
Przygotowania do wprowadzenia nowego typu samolotu idą w KLM pełną parą. Pasażerowie doświadczą wyższego poziomu komfortu dzięki kabinie Airspace by Airbus, która charakteryzuje się szerszymi fotelami, większymi stolikami i przestronnymi schowkami na bagaż. Dodatkowo każdy fotel będzie wyposażony w uchwyt na tablet i port USB, a ledowe oświetlenie dostosowane będzie na każdym etapie lotu.
Członkowie załogi będą mieli również więcej miejsca do poruszania się dzięki szerszemu przejściu i łatwo dostępnym schowkom nad głową. Wnętrze A321neo zostało skrupulatnie zaprojektowane, aby zwiększyć doświadczenie z latania marką KLM, z dodatkowymi niebieskimi detalami i specjalnym oświetleniem przy wejściu do samolotu, które ma zapewnić idealne powitanie pasażerów.
Flota grupy AF-KLM
Obecnie flota grupy AF-KLM, w skład której wchodzą linie Air France, HOP!, KLM Cityhopper, KLM, Martinair, Transavia oraz Transavia France, składa się z 544 samolotów: 32 airbusów A220-300, sześciu A318, 13 A319, 37 A320, jednego A320neo, 15 A321, jednego A321neo, 25 A330, 27 A350-900, 10 boeingów B737-700, 142 B737-800, pięciu B737-900, czterech B747-400F, 33 B777-200ER, 59 B777-300ER, dwóch B777F, 23 B787-9, 10 B787-10, 18 embraerów E195-E2, 13 E170, 17 E175 oraz 51 E190.
Grupa AF-KLM oczekuje na dostawę 205 samolotów: 98 airbusów z rodziny A320neo, 28 A220-300, 66 A350, ośmiu A350F oraz pięciu boeingów B787-10.