Klienci linii lotniczych KLM, którzy preferują inną formę zwrotu, mogą teraz wybrać przy rezerwacji neutralną płciowo alternatywę dla zwyczajowych męskich lub żeńskich tytułów grzecznościowych. KLM dostrzegł rosnące zapotrzebowanie na tę opcję wśród niektórych klientów i uważa, że jej wprowadzenie jest zgodne z wysiłkami na rzecz większej inkluzywności i zapewnienia bardziej spersonalizowanej obsługi klienta.
KLM wprowadził nową możliwość dla klientów w Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Rezerwując bilety w tych krajach mogą określić, że identyfikują się jako osoba niebinarna. Klienci mogą również poprosić o całkowitą rezygnację z tytułu grzecznościowego i zwracanie się do nich tylko z imienia. Jeśli nie będzie można całkowicie pominąć tytułu grzecznościowego, wówczas zostanie użyta litera "X" w powitaniu dla tych klientów. Tylko osoby pełnoletnie będą miały możliwość wyboru neutralnej płciowo formy adresowania.
To tylko jeden z wielu kroków podejmowanych przez KLM, aby przejść do bardziej spersonalizowanego i neutralnego płciowo podejścia do klientów. Na przykład klienci, którzy posiadają konto KLM lub są członkami programu lojalnościowego Flying Blue, mogą już wybrać neutralną płciowo formę adresowania. Alternatywne formy adresu są również używane w innych ustawieniach. Jakiś czas temu KLM zaczął używać "pasażerowie" zamiast "panie i panowie" w swoich komunikatach pokładowych. Inne procesy, w tym odprawa, zostaną dostosowane jeszcze w tym roku.
Wprowadzając te zmiany, KLM dostosowuje się do doświadczeń pasażerów dokonujących rezerwacji za pośrednictwem partnerskich linii lotniczych, takich jak Delta Air Lines z siedzibą w USA i Virgin Atlantic z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które w zeszłym roku wprowadziły alternatywne formy zwracania się do swoich procedur rezerwacji. Takie zmiany są również zgodne z polityką IATA.
– KLM wierzy w siłę różnorodności i integracji. Nasi klienci pochodzą z każdego zakątka świata i z różnych środowisk kulturowych, co daje im różne perspektywy i wymagania. Dla KLM bardzo ważne jest, aby każdy klient czuł się osobiście ceniony i szanowany. Wprowadzenie neutralnych płciowo form zwracania się powinno pomóc w osiągnięciu tego celu i zapewnić idealne wrażenia klienta, do których dąży KLM – czytamy na stronie przewoźnika.
– KLM zdaje sobie sprawę, że społeczeństwo, a tym samym wymagania klientów, zmieniają się. Jednocześnie uważamy za bardzo ważne, aby klienci nadal czuli się w KLM jak w domu. Dlatego jestem dumny, że dajemy teraz klientom większy wybór w jaki sposób chcieliby być adresowani. W końcu niewiele jest rzeczy głębszych niż nasza tożsamość, a co za tym idzie, nasze imię i sposób, w jaki zwracają się do nas inni. Fakt, że natychmiast setki klientów zdecydowały się na nową funkcję, pokazuje, że rzeczywiście ich rozpoznaliśmy i doceniliśmy – dodał Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. Obsługi Klienta KLM
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.