Linie lotnicze KLM wznowiły zgodnie z planem rejsy na europejskich trasach do i przez Amsterdam. Przewoźnik z Holandii przekazał oświadczenie w sprawie ostatnich zakłóceń w swoim głównym węźle na lotnisku Schiphol.
"KLM pragnie podkreślić, że jego głównym celem jest zapewnienie pasażerom bezpiecznego transportu do miejsca docelowego. Pierwsi podróżni, którzy od soboty oczekiwali na swój lot, zostali już przewiezieni z/do lotniska Schiphol w Amsterdamie" – podkreślono na wstępie.
Narodowy przewoźnik Holandii zapewnia, że pracuje nad zmianą rezerwacji pozostałych pasażerów, którzy z powodu nieprzewidzianych okoliczności w ostatnich dniach nie mogli odbyć swoich lotów. "Dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy klienci mogli jak najszybciej dotrzeć do celu swoich podróży" – zadeklarował przewoźnik.
"KLM raz jeszcze przeprasza za sytuację, która zaistniała w ubiegłą sobotę w wyniku nieprzewidzianych i nagłych okoliczności na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Niezależne od linii czynniki zewnętrzne, takie jak niesprzyjające warunki pogodowe oraz zmniejszona przepustowość pasa startowego z powodu prac konserwacyjnych prowadzonych przez lotnisko Schiphol, zmusiły KLM do podjęcia decyzji o zawieszeniu lotów pasażerskich z europejskich miast do Amsterdamu. Rozumiemy, że spowodowało to wiele niedogodności, których doświadczyli nasi klienci" – zaznaczono w oświadczeniu.
Narodowy przewoźnik Holandii w odpowiedzi na sytuację panującą na lotnisku Schiphol jeszcze przed weekendem zredukował swoje operacje. Niekorzystne warunki pogodowe w połączeniu z konserwacją pasów startowych spowodowały jednak, że kontrola ruchu lotniczego w porcie jeszcze bardziej zmniejszyła przepustowość lotniska. Oznaczało to, że znacznie mniej samolotów mogło wylądować lub wystartować z Amsterdamu. To z kolei doprowadziło do opóźnień, a nawet odwołania wielu lotów KLM w ubiegłą sobotę. W konsekwencji gwałtownie wzrosła liczba pasażerów, którzy nie mogli odlecieć z lotniska Schiphol ze względu na wyżej wspomniane czynniki zewnętrzne.
W zaistniałej sytuacji, pod koniec dnia w sobotę, KLM został zmuszony do podjęcia decyzji, aby wstrzymać loty i nie przywozić nowych pasażerów z miast europejskich do Amsterdamu. "Decyzja ta miała na celu zapewnienie transportu jak największej liczbie pasażerów oczekujących na wydostanie się z lotniska Schiphol w sobotę, umożliwiając KLM obsługę możliwie największej liczby lotów zgodnie z rozkładem w niedzielę" – podsumowano w oświadczeniu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.