KLM ogłosiła stopniową odbudowę swojej europejskiej i międzynarodowej sieci tras. Przewoźnik z Holandii ma nadzieję do powiększenia w lipcu swojego oferowania do ponad 75 proc. Dodatkowe usługi pojawią się również w sierpniu.
Królewska linia lotnicza zamierza wykonać w przyszłym miesiącu 5000 powietrznych pasażerskich rejsów na Starym Kontynencie, które dotrą do 73 destynacji. Oprócz europejskiej sieci przybędzie w lipcu również 1900 lotów międzykontynentalnych.
KLM przed rokiem w dwóch wakacyjnych miesiącach obsłużył 22 000 rejsów. Bieżący rok nie będzie aż tak udany, ale widać znaczną poprawę w stosunku do poprzednich miesięcy. Wyjątkowo ponury był zwłaszcza kwiecień, kiedy odbyło się tylko 1728 lotów. Na sierpień planowane jest już aż 11 000! Dodatkowych międzykontynentalnych będzie 200. Wiele z tych rejsów nadal będzie wyłącznie o charakterze cargo z ładunkami pilnej potrzeby.
KLM oferuje od lipca z Amsterdamu loty w Europie do Aalborg, Aberdeen, Aten, Barcelony, Bazylei, Bergen, Berlina, Billund, Bilbao, Birmingham, Budapesztu, Bukaresztu, Bolonii, Bordeaux, Bristolu, Brukseli, Dublina, Dusseldorfu, Edynburga, Florencji, Frankfurtu,
Gdańska, Genewy, Genui, Goeteborga, Glasgow, Hamburga, Helsinek, Inverness, na Ibizę, Kopenhagi, Krakowa, Lizbony, Londynu, Lyonu, Madrytu, Malagi, Manchesteru, Mediolanu, Monachium, Newcastle, Norymbergi, Nicei, Oslo, Paryża, Pragi, Rzymu, Stambułu, Stavanger, Stuttgartu, Sztokholmu, Trondheim, Tuluzy, Walencji,
Warszawy, Wenecji, Wiednia, Zagrzebia oraz Zurychu.
Narodowy przewoźnik Holandii w regionie Karaibów obsłuży Arubę, Bonaire, Curacao i St. Martin, natomiast w Ameryce Północnej Atlantę, Calgary, Chicago, Los Angeles, Nowy Jork i Toronto. Na terenie Ameryki Łacińskiej maszyny królewskiej linii lotniczej dotrą do Meksyku, Paramaribo, Rio de Janeiro, Sao Paulo i Quito. Listę wkrótce dostępnych destynacji zamkną azjatyckie Bali, Bangkok, Hongkong, Kuala Lumpur, Manila, Osaka, Seul, Singapur i Tokio.
KLM wprowadził wiele środków w zakresie kontroli bezpieczeństwa i higieny, aby chronić klientów i personel przewoźnika na pokładzie i na lotniskach. Wdrożone zasady opierają się na wytycznych krajowych (RIVM) i międzynarodowych (WHO, IATA) i są zgodne z międzynarodowym prawem i przepisami.
Narodowy przewoźnik powietrzny Holandii wchodzi w skład holdingu Air France-KLM. Współpracuje również z Delta Air Lines. Głównym portem linii lotniczej jest Amsterdam-Schiphol. Firma zatrudniała przed wybuchem pandemii 35 410 pracowników. Flota przewoźnika składa się ze 115 maszyn, z dominującym modelem Boeinga 737-800, które obsługiwały w sumie 145 destynacji.