Zbliża się debiut A321XLR na siatce połączeń Wizz Aira, a węgierskie linie lotnicze zdecydowały się na uruchomienie kolejnej trasy, którą obsłużą zmodyfikowane wąskokadłubowce. Samolot będzie latał także z Londynu do Medyny.
Odkąd Airbus rozpoczął dostawy najnowszego produktu z serii A320neo, wąskokadłubowy samolot odebrały linie Iberia oraz Aer Linus. Hiszpański flagowiec wykorzystuje maszynę o zwiększonych osiągach w rejsach między Madrytem a Bostonem, podczas gdy irlandzki przewoźnik wyznaczył A321XLR do obsługi lotów z Dublina do Waszyngtonu D.C. i Toronto, jak i Londynu.
Kolejnym odbiorcą najnowszego samolotu francuskiej produkcji będą linie Wizz Air, które planują wykorzystać ulepszony wariant wąskokadłubowego statku powietrznego do obsługi długich połączeń lotniczych na nowych rynkach. Samolot zadebiutuje na siatce połączeń niskokosztowca z Węgier już
pod koniec marca, kiedy zostaną zainaugurowane loty na nowej trasie między Londynem-Gatwick a Dżeddą w Arabii Saudyjskiej, z której Wizz Air zaczął się powoli wycofywać.
W czerwcu maszyna rozpocznie wykonywać
regularne loty pasażerskie między Mediolanem a Abu Zabi, podczas gdy 1 sierpnia wystartują nowe operacje na trasie Londyn-Gatwick – Medyna. Do świętego dla muzułmanów miasta w Arabii Saudyjskiej Wizz Air planuje realizować codzienne loty, za obsługę których odpowiadać będzie brytyjska spółka córka. To właśnie w rejestrze Wizz Air UK zostaną zarejestrowane pierwsze A321XLR.
Airbus A321XLR zapewnia wyjątkowo duży zasięg, bo do 4 700 mil morskich (7 500 kilometrów), czyli o 15 proc. więcej niż w przypadku A321LR. Samolot charakteryzuje się o 30 proc. niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na jeden fotel w porównaniu z konkurencyjnymi maszynami poprzedniej generacji. Pierwszy A321XLR odbył swój dziewiczy lot w czerwcu 2022 r. Do tej pory kilka linii lotniczych na całym świecie zamówiło ponad 500 samolotów nowego typu.
O zaletach A321XLR mówił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Johan Pelissier,
prezes Airbusa na Europę, który uważa, że nowy typ samolotu sprawdzi się zarówno u tradycyjnych, jak i niskokosztowych przewoźników, będąc idealną odpowiedzią na potrzeby rosnącego rynku lotniczego, gdyż „A321XLR został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą wejść na nowe rynki z zasięgiem samolotu szerokokadłubowego i ekonomiką samolotu wąskokadłubowego”.