Partner serwisu
Biznes i przemysł

Kolejne opóźnienie w programie Mitsubishi SpaceJet

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
08-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Kolejne opóźnienie w programie Mitsubishi SpaceJet
fot. Piotr Bożyk
Firma Mitsubishi Aircraft Corporation potwierdziła w czwartek (6 lutego), że pierwsza dostawa SpaceJeta M90 dla linii ANA została opóźniona do 2021 roku. Jest to już szóste opóźnienie od rozpoczęcia tego programu.

Podczas gdy certyfikacja SpaceJet jest coraz bliższa, ponieważ pierwszy samolot w pełnej specyfikacji został niedawno ukończony, harmonogram jest zbyt napięty, aby spełnić wcześniejszą obietnicę dostawy w połowie br. Mimo, że nie podano dokładniejszej daty dostawy pierwszej maszyny dla All Nippon Airways, to według nieoficjalnych informacji nie nastąpi ona wcześniej niż w marcu 2021 r.

Mitsubishi Aircraft Corporation ogłosiła również zmiany personalne. Długoletni prezes Hisakazu Mitsutani zostanie przewodniczącym rady nadzorczej, a od 1 kwietnia br. zastąpi go Takaoki Niwa. Niwa dołącza do MAC z Mitsubishi Heavy Industries North America i będzie miał za zadanie poprowadzić program w kierunku certyfikacji i rozwoju.

Kolejne opóźnienie oznacza, że rebrandowany w zeszłym roku z MRJ na SpaceJet nie będzie latał komercyjnie 14 lat po jego oficjalnym ogłoszeniu. W tym czasie Airbus np. rozpoczął seryjną produkcję A380 i ją niebawem zakończy produkując łącznie 251 największych pasażerskich samolotów świata.

Dawny MRJ, nowy SpaceJet

Mitsubishi SpaceJet, wprowadzony na rynek jako Mitsubishi Regional Jet (MRJ), jest opóźniony kilka lat. Pierwsza dostawa do All Nippon Airways, które są pierwszym klientem tzw. launch customer, jest obecnie planowana na 2021 r., czyli ponad cztery lata po oczekiwanym debiucie SpaceJeta w 2017 r. SpaceJet (MRJ) będzie produkowany w dwóch wariantach: M100 (dawny MRJ70), mieszczącym od 65 do 88 pasażerów, oraz M90 (dawny MRJ90), mieszczącym od 76 do 92 pasażerów, w zależności od konfiguracji pokładu. Samolot napędzany jest przez silniki Pratt & Whitney PW1217G, czyli odrzutowe jednostki w nowej technologii turbowentylatorowej z przekładnią Geared Turbofan. Silniki z tej samej rodziny są oferowane m.in. w samolotach airbus A220 i A320neo oraz embraerach E-Jet E-2. Nowy samolot posiada też przestronną kabinę w układzie 2-2. Zobaczymy czy SpaceJet zyska więcej zamówień, które obecnie są na poziomie 217 zamówionych maszyn wraz ze 180 opcjami i prawie wszystkie dotyczą większego modelu M90. Więcej na temat nowej japońskiej maszyny można przeczytać w naszym artykule "Mitsubishi z nową strategią. MRJ to teraz SpaceJet" z ubiegłorocznego salonu Le Bourget.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Biznes i przemysł

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Piotr Bożyk 08 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Biznes i przemysł

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Tomasz Śniedziewski 07 lutego 2023

To już rok od uziemienia programu Mitsubishi SpaceJet

Biznes i przemysł

Mitsubishi: M90 w ostatecznej konfiguracji testowej

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Biznes i przemysł

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Piotr Bożyk 08 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Biznes i przemysł

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Tomasz Śniedziewski 07 lutego 2023

To już rok od uziemienia programu Mitsubishi SpaceJet

Biznes i przemysł

Mitsubishi: M90 w ostatecznej konfiguracji testowej

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5