W lipcu w Warszawie pojawił kolejny ATR 72-500F dla linii SprintAir. Samolot został odpowiednio zmodyfikowany do wersji cargo w warszawskim zakładzie należącym do linii. Dziś (16 sierpnia) maszyna odleciała z Warszawy do Bydgoszczy na malowanie. To już piąty ATR72 w wersji -500 jaki trafił do rodzimej linii cargo.
SprintAir odebrał kolejnego ATR-a 72 przystosowanego do przewozu frachtu lotniczego dokładnie 21 lipca br. Wtedy to z Tuluzy przyleciał kolejny ATR 72-500 na francuskiej rejestracji F-GRPJ. Jest to już ogólnie 11. ATR72 we flocie przewoźnika, a piąty w wersji -500. Ładowność ATR-a 72 w wersji cargo wynosi 8,3 ton.
Nowa maszyna we flocie linii to prawie 18-letni ATR 72-500 o numerze seryjnym 724, który wcześniej latał dla francuskich linii CCM Airlines (dostawa 23.12.2003 r.) oraz linii Air Corsica (dostawa 14.10.2010). Maszyna należy do firmy leasingowej ATRiam Capital. Samolot posiada już polską rejestrację SP-SPQ.
Flota liniiObecnie we flocie SprintAira znajduje się 19 samolotów: 11 ATR-ów 72: sześć 72-200F, pięć 72-500F oraz dziewięć saabów 340A. Według informacji branżowych polska linia pozyska wkrótce kolejną maszynę ATR 72-500.
SprintAir z zyskiem za 2022 r.Podstawowym przedmiotem działalności SprintAir w 2022 r. był: transport lotniczy osób, bagażu, poczty i towarów w komunikacji krajowej i międzynarodowej na podstawie zawartych długoterminowych kontraktów; dzierżawa samolotów wykorzystywanych do pasażerskich i frachtowych lotów czarterowych oraz wykonywanie regularnych rejsów pasażerskich na zlecenie władz samorządowych. Linie wykonywały także różne szkolenia lotnicze i świadczyły usługi związane z przewozami lotniczymi. Przewoźnik zamknął zeszły rok z zyskiem netto w kwocie 29 mln złotych. Po 2,9 mln złotych spółka przeznaczy na wypłatę swoim akcjonariuszom dywidendy i kapitał rezerwowy, a 23 mln złotych przelane zostanie na kapitał zapasowy.