Prosto z Seattle, przez Islandię, na Lotnisko Chopina przyleciał zupełnie nowy boeing 737 MAX 8 (SP-LVO), którego odbiorcą są Polskie Linie Lotnicze LOT. To 13. maszyna tego typu, która wzmacnia flotę narodowego operatora, pozwalając na uruchamianie nowych połączeń. W najbliższym czasie jeszcze cztery wąskokadłubowce amerykańskiej produkcji dołączą do przewoźnika znd Wisły.
LOT skrupulatnie realizuje strategię wzrostu, pozyskując kolejne samoloty i otwierając loty do nowych destynacji. W ostatnim czasie polski przewoźnik
odebrał E190, który jest 16. maszyną tego typu wcześniej użytkowały brazylijskie linie Azul Linhas Aéreas Brasileiras, jak i fabrycznie nowego
embraera 195-E2, który jest pierwszą maszyną nowej generacji z trzech zamówionych przez operatora znad Wisły.
Niecałe dwa tygodnie temu Rynek Lotniczy informował, że
Polskie Linie Lotnicze LOT były blisko odbioru kolejnego boeinga 737 MAX 8, który będzie 13. samolotem tego typu we flocie flagowych linii lotniczych z Polski. Zupełnie nowy wąskokadłubowiec przyleciał dziś do Warszawy i w kolejnych dniach rozpocznie regularną służbę.
Nowy B737 MAX, o znakach rejestracyjnych: SP-LVO, to fabrycznie nowa maszyna, a jej oznaczenia produkcyjne, to MSN 66441 / LN 8977, która do tej pory wykonała wyłącznie obloty techniczne. Pierwszy taki lot miał miejsce 5 lipca br., a następny 15 sierpnia. Dwa kolejne rejsy techniczne, już przed samym odbiorem, odbyły się 28 sierpnia. Samolot wykonał rejs między Seattle a Moses Lake, jak i powrotny na lotnisko w stolicy stanu Waszyngton, gdzie mieści się centrum dostaw samolotów wąskokadłubowych Boeinga.
Trasa przebazowania samolotu do Warszawy była „tradycyjna”, a więc boeing 737 MAX 8 odbył międzylądowanie na Islandii. O godz. 14:02 SP-LVO, który może zabrać na pokład 189 pasażerów, wylądował na „Okęciu”. Teraz, wąskokadłubowiec wspomoże realizację operacji krótko- i średniodystansowych LOT-u. Linie wykorzystują ten typ samolotu do obsługi flagowych rajów do Londynu-Heathrow, jak również do m.in. Astany, Taszkentu, Rijadu, a także na Teneryfę, która pod koniec listopada dołączy do siatki przewoźnika znad Wisły, czy Lizbony, do której rejsy zostaną zainaugurowane w lutym 2025 roku.
W kolejnych tygodniach flotę wąskokadłubową LOT-u wzbogacą cztery kolejne B737 MAX 8, które wcześniej użytkowały upadłe australijskie linie lotnicze Bonza.