Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Kolejny B737 MAX po Bonza w Warszawie. Trafi prawdopodobnie do LOT-u

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Kolejny B737 MAX po Bonza w Warszawie. Trafi prawdopodobnie do LOT-u
fot. Piotr Bożyk
Flota B737 MAX Polskich Linii Lotniczych LOT prawdopodobnie wkrótce się powiększy za sprawą przejętej kolejnej maszyny po australijskich liniach Bonza. Następny Boeing został już sprowadzony przez lessora do Warszawy i teraz czeka na przygotowanie i debiut po kodem LO. Warto także dodać, że to MAX, którego LOT nie odebrał w 2020 r.

Samolot przebazowano z francuskiej Tuluzy gdzie trafił pod koniec maja prosto z Australii. Trasa przebazowania (25 czerwca) lotu MABSO to: Toulouse Francazal Airport (QYF) – Warszawa (WAW). Właścicielem samolotu jest firma leasingowa SMBC, która poprzez firmę JWARP LLC zarejestrowała go tymczasowo pod rejestracją M-ABSO.

B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 62533 / LN 7722, został wyprodukowany w Renton we wrześniu 2019 r. i początkowo był przeznaczony właśnie dla LOT-u, którego nasz przewoźnik nie odebrał. Sytuacja ta miała miejsce w czasie pandemii koronawirusa. Swój pierwszy lot techniczny MAX 8 odbył 12 września 2019 r. Następnie maszyna latała od lipca 2022 r. do kwietnia br. w liniach Bonza. Przyszły nabytek LOT-u zabiera na pokład 186 pasażerów, a napędzają go silniki CFM LEAP-1B. To kolejna maszyna po linii Bonza jaka trafiła do Warszawy, a w połowie maja LOT odebrał zupełnie nowego MAX-a, którego nie zdążyła odebrać linia Blue Air.

11 kolejnych 737 MAX 8

PLL LOT pozyska w najbliższych dwóch latach łącznie 11 boeingów B737 MAX 8, z czego osiem maszyn będzie w nowej konfiguracji oraz z odświeżonym wyglądem wnętrza. W sezonie zimowym samoloty średniego zasięgu nigdy nie są w pełni wykorzystywane więc PLL LOT nie spieszył się odbiorem pozyskanych wcześniej już odrzutowców. – Pierwszy nowy MAX od Air Lease Corporation trafi do nasz na przełomie marca i kwietnia, a dwa kolejne do końca pierwszego półrocza, czyli będziemy je mieli na szczyt sezonu letniego – mówił w lutym Michał Fijoł, prezes PLL LOT.

To jednak nie koniec inwestycji flotowych przewoźnika. Zamówionych jest kolejnych osiem samolotów B737 MAX 8. – Mamy więc podpisane umowy na łącznie 11 nowych samolotów w mechanizmie, z którego najwięcej obecnie korzystamy, czyli leasingu operacyjnego – dodał Fijoł. Do końca pierwszej połowy 2025 r. wszystkie trafią do narodowego przewoźnika. Co ciekawe, osiem B737 MAX 8, z partii, która zostanie dostarczona w roku 2025, będzie w nowej konfiguracji (liczba foteli zostanie zachowana) analogicznej do tej, którą zaprezentowano w zeszłym roku dla samolotów szerokokadłubowych. To zaś oznacza, że nowe wnętrza zobaczymy wcześniej w MAXach niż w Dramlinerach - pierwszy szerokokadłubowiec po retroficie ma bowiem być gotowy w końcówce roku 2025. LOT zapowiada, że wizualizacje nowego wnętrza zostaną udostępnione w najbliższym czasie.

Flota linii

Obecnie we flocie LOT-u jest 75 maszyn, w tym 18 boeingów 737: 12 B737 MAX 8 oraz sześć B737-800NG. W najbliższym czasie LOT planuje pozyskać kolejnych osiem B737 MAX 8 do połowy 2025 r., a także trzy embraery E195-E2, które pojawią się jeszcze w najbliższe wakacje. W tym roku ma zostać podjęta także decyzja dotycząca wymiany floty regionalnej przewoźnika. Bój o kontrakt LOT-u toczy się pomiędzy Airbusem oferującym A220 i Embraerem, który zaoferował maszyny E-jet E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 25 czerwca 2024

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

MIAT Mongolian podwoją liczbę Dreamlinerów

Biznes i przemysł

MIAT Mongolian podwoją liczbę Dreamlinerów

Mateusz Kieruzal 25 czerwca 2024

Zobacz również:

LOT nie przywróci lotów do Pekinu-Daxing

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie przywróci lotów do Pekinu-Daxing

Mateusz Kieruzal 18 czerwca 2024

Kolejny B737 MAX najprawdopodobniej dla LOT-u już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Arabia Saudyjska: LOT przyleciał do Rijadu. Będzie sukces?

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 25 czerwca 2024

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

MIAT Mongolian podwoją liczbę Dreamlinerów

Biznes i przemysł

MIAT Mongolian podwoją liczbę Dreamlinerów

Mateusz Kieruzal 25 czerwca 2024

Zobacz również:

LOT nie przywróci lotów do Pekinu-Daxing

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie przywróci lotów do Pekinu-Daxing

Mateusz Kieruzal 18 czerwca 2024

Kolejny B737 MAX najprawdopodobniej dla LOT-u już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Arabia Saudyjska: LOT przyleciał do Rijadu. Będzie sukces?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5