Partner serwisu
Biznes i przemysł

Koniec pewnej epoki – pierwszy B777 w muzeum

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Koniec pewnej epoki – pierwszy B777 w muzeum
fot. commons.wikimedia.orgCzas jest względny, ale i bezwzględny.
Hongkońskie linie lotnicze Cathay Pacific oraz Boeing potwierdzili, że mają przekazać Boeinga 777 do Pima Air & Space Museum w Arizonie, jednego z największych na świecie muzeów lotnictwa. Samolot 777-200 (numer linii WA001, zarejestrowany B-HNL) przeleciał już z bazy Cathay Pacific w Hongkongu do Tucson w Arizonie.

Dyrektor generalny Cathay Pacific, Rupert Hogg skomentował całą sytuację: – Model 777 zajmuje wyjątkowe miejsce w historii zarówno naszej linii lotniczej, jak i lotnictwa komercyjnego. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wkrótce przyniesie ona przyjemność entuzjastom w swoim nowym domu w Arizonie.

Przekazany do muzeum egzemplarz dołączył do floty Cathay Pacific w 2000 roku. Po osiemnastu latach służby został wycofany z niej w maju tego roku. Podczas swej komercyjnej kariery wykonał 20 519 lotów, spędzając w powietrzu 49 687 godzin.

– Nasze egzemplarze 777-200 służyły nam wyjątkowo dobrze w ciągu ostatnich dwóch dekad, a teraz stopniowo będą wycofywane z użytku. Z niecierpliwością czekamy na przyjęcie do naszej floty od 2021 roku najnowocześniejszych modeli 777-9 – dodał.

Boeing 777-9X ma odnieść równie wielki sukces co 777-200. Ten przyszły największy dwusilnikowy samolot świata będzie długi na 76,5 metra o rozpiętości skrzydeł wynoszącej 71,3 metra. Maszyna jest na tyle duża, że mogłaby mieć problemy z poruszaniem się na wielu lotniskach. Dlatego zdecydowano się na innowacyjne rozwiązanie, jakim są składane skrzydła.

Prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes Kevin McAllister powiedział: – Cathay Pacific odegrał kluczową rolę w ogromnym sukcesie programu 777. Linia ta znacznie przyczyniła się do oryginalnego projektu samolotu i od tego czasu jest jednym z największych ambasadorów tej maszyny. A teraz są klientem startowym naszego nowego samolotu 777X. Cieszymy się, że możemy współpracować z Cathay w sprawie tej darowizny dla muzeum jako sposobu dzielenia się niezwykłą historią Boeinga 777.

A jest czym się dzielić. B777 jest obecnie największym na świecie samolotem dwusilnikowym. Jest pierwszą maszyną cywilną prawie w całości zaprojektowaną przez komputer – potrzeba do tego było 1,847 bilionów bajtów danych. Powoli odchodzący na emeryturę model Boeinga był też pierwszym wyposażonym w awionikę typu "fly by wire" stosowaną wcześniej tylko w samolotach wojskowych.

Miejsce do którego trafi pierwszy muzealny Boeing 777, już teraz jest nie lada gratką dla miłośników lotnictwa. Znajdują się tam już takie eksponaty jak B-17 "Latająca Forteca" – chyba najbardziej znane bombowce II wojny światowej, B-29 "Superforteca" – to te samoloty zrzuciły bomby atomowe na Hiroszimę i Nagasaki, czy  Lockheed SR-71 Blackbird – samolot dalekiego zwiadu strategicznego, najszybszy samolot kiedykolwiek wprowadzony do służby operacyjnej w siłach powietrznych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Biznes i przemysł

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Piotr Bożyk 08 grudnia 2023

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 29 września 2023

Skytrax: Qatar Airways straciło miano najlepszej linii na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Jedna trzecia pilotów na świecie wciąż nie lata

Biznes i przemysł

Jedna trzecia pilotów na świecie wciąż nie lata

Tomasz Śniedziewski 29 stycznia 2022

EASA wzywa Airbusa do inspekcji A350. Delta też wśród linii zgłaszających problemy

Biznes i przemysł

Nowości w produktach pokładowych przewoźników z Azji

Pasażer i linie lotnicze

Nowości w produktach pokładowych przewoźników z Azji

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2021

Zobacz również:

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Biznes i przemysł

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Piotr Bożyk 08 grudnia 2023

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 29 września 2023

Skytrax: Qatar Airways straciło miano najlepszej linii na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Jedna trzecia pilotów na świecie wciąż nie lata

Biznes i przemysł

Jedna trzecia pilotów na świecie wciąż nie lata

Tomasz Śniedziewski 29 stycznia 2022

EASA wzywa Airbusa do inspekcji A350. Delta też wśród linii zgłaszających problemy

Biznes i przemysł

Nowości w produktach pokładowych przewoźników z Azji

Pasażer i linie lotnicze

Nowości w produktach pokładowych przewoźników z Azji

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5