Największym wyzwaniem dla handlingowej firmy LS Airport Services w dobiegającym końca sezonie letnim był bezsprzecznie wzmożony, rekordowy ruch lotniczy. Wstępnie szacunki wskazują, że przedsiębiorstwo mogło obsłużyć w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 20% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Transport w obrębie Lotniska Chopina ułatwiały dwa wypożyczone miejskie autobusy.
– Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku nasi pracownicy obsłużyli 9 801 186 pasażerów przylatujących i wylatujących na lotniska, na których świadczymy usługi – w Warszawie, Modlinie, Gdańsku, Krakowie i Katowicach. Dla porównania, w roku 2017 w tych samych miesiącach było to 8 156 329 pasażerów obsłużonych na wyżej wymienionych lotniskach przez LS Airport Servics – komentuje dla Rynku Lotniczego Anna Rosek, wiceprezes LS Airport Services.
Punktualność jest wyzwaniem
Jak dodaje, kolejne wyzwania, przed którymi stanęła firma to wszelkiego rodzaju „nieregularności”, wynikające m.in. z restrykcji slotowych obowiązujących na terenie UE, strajków załóg przewoźników lotniczych czy wysokiej temperatury, która dawała się we znaki pracownikom podczas obsługi samolotów na płycie lotniska. Jak zaznacza, wszelkie zakłócenia i nieregularności, mające miejsce w lotnictwie, finalnie wpływają na pracę agentów handlingowych.
Pomimo wzmożonego ruchu pasażerskiego, firma nie zmieniła zasad obsługi pasażerów. – Zawsze priorytetem będzie dla nas bezpieczeństwo i to, aby wszystkie czynności podejmowane przez naszych pracowników realizowane były zgodnie z obowiązującymi procedurami – mówi Anna Rosek. Wśród najważniejszych zadań firmy wymienia także punktualność. Przyznaje jednak, że spełnienie tego kryterium nie zawsze jest łatwe, biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne.
– To trudne, szczególnie w przypadku obsługiwania nieregularności, których ani my, ani pasażerowie nie lubimy, ale niestety musimy sobie z nimi radzić. Dla agentów obsługi naziemnej sezon letni nigdy nie był i nie będzie łatwy – mówi wiceprezes LS Airport Services.
Pomagają autobusy
Firma przygotowała się na sezon poprzez wypożyczenie dodatkowych dwóch sztuk autobusów miejskich typu Scania. Zwiększyło to możliwości firmy w zakresie transportu pasażerów na stołecznym Lotnisku Chopina.
Obecnie LS Airport Services dysponuje łącznie (na wszystkich lotniskach) 31 autobusami lotniskowymi. Są to specyficzne jednostki dedykowane do pracy na lotniskach. Cechują się ograniczoną ilością miejsc w kabinie pasażerskiej, przez co zwiększa się ich ogólna pojemność umożliwiająca transport pasażerów oraz ich bagażu pomiędzy terminalem a samolotem.
Wynika to również z faktu, że trasy na lotniskach są krótkie, więc liczba foteli może zostać ograniczona do minimum. Dodatkowo każdy z używanych przez LS Airport Services autobusów jest jednostką niskopodłogową. – Sama konstrukcja nadwozia to nacisk na bezpieczeństwo, co ma swoje główne przełożenie w kontekście widoczności, jaką posiada prowadzący autobus – podsumowuje Anna Rosek.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.