Partner serwisu
Biznes i przemysł

Korean Air potwierdza bliski koniec airbusów A380 oraz boeingów 747-8 w swoich barwach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Korean Air potwierdza bliski koniec airbusów A380 oraz boeingów 747-8 w swoich barwach
Fot: ERIC SALARD (Flickr/CC)
Zarówno airbusy A380, jak i boeingi 747-8 opuszczą za kilka lat flotę linii lotniczych Korean Air - takie potwierdzenie padło z ust Waltera Cho, szefa przewoźnika, w rozmowie z FlightGlobal.

Już za 10 lat flota linii lotniczych Korean Air będzie składała się wyłącznie z samolotów dwusilnikowych, co oznacza iż na emeryturę wysłane zostaną czterosilnikowe maszyny służące obecnie w barwie przewoźnika, airbusy A380 oraz boeingi 747-8i.  - A380 opuszczą flotę Korean Air w przeciągu pięciu lat, podobny proces przejdzie flota 747-8i w ciągu 10 lat - potwierdził Waltera Cho, prezes Korean Air w rozmowie z FlightGlobal.

Odlecieć w krainę zapomnienia

Airbusy A380, jeszcze przed dekadą traktowane przez wiele linii lotniczych z dumą jako samoloty flagowe, szybko zaczęły wypadać z łask, a ostatnio są wymieniane jako balast w procesie powrotu do ruchu lotniczego. Linie lotnicze Korean Air, siódmy klient programu, który odebrał pierwszą sztukę A380 w 2011 r., dołączają do rosnącej liczby przewoźników, których zarządcy chcieliby wysłać te dwupokładowe maszyny na emeryturę.

Jak możemy przeczytać w prezentacji wyników Korean Air za II kw. b.r., we flocie przewoźnika znajduje się 10 airbusów A380 oraz 10 boeingów 747-8i, podczas gdy starsze boeingi 747-400 nie są już częścią loty Korean Air. Dane Cirium, na które powołuje się FlightGlobal sugerują, że dziewięć airbusów A380 oraz osiem boeingów 747-8i przewoźnika jest obecnie uziemionych. Średni wiek A380 w barwach Korean Air to 9,3 lata, podczas gdy flota boeingów 747-8i jest młodsza, jej średni wiek to 5,2 lat.

Do linii lotniczych Korean Air trafi również sześć airbusów A380 obecnie służących, a raczej będących w posiadaniu, gdyż wszystkie są obecnie uziemione, linii lotniczych Asiana Airlines. W ubiegłym roku linie lotnicze Korean Air ogłosiły, iż porozumiały się z Asiana Airlines w sprawie przejęcia tego niegdysiejszego koreańskiego rywala należącego do sojuszu Star Alliance.

Zgodnie z najnowszymi zapowiedziami, proces przejęcia miałby się zakończyć w 2024 r. i w jego wyniku przez chwilę linie lotnicze Korean Air, przynajmniej na papierze, dysponowałyby drugą największą flotą airbusów A380 po Emirates, choć mocno zróżnicowaną, choćby przez fakt, iż A380 w barwach Korean Air napędzane są silnikami Engine Alliance GP7200, podczas gdy maszyny Asiany jednostkami napędowymi Rolls-Royce Trent 900.

Unikalny podniebny butik duty free

Jak przypomina magazyn Executive Traveller, airbusy A380 służące w Korean Air poza strefą lounge dla pasażerów pierwszej klasy oraz barem dla pasażerów klasy biznes, miały unikalną atrakcję niedostępną pasażerom innych linii lotniczych - sklepik z produktami duty free, który mieścił się w tylnej części dolnego pokładu i nawet pomimo faktu, że wymagał stałej obecności sprzedawcy, z nawiązką równoważył utratę wpływów z powodu usunięcia dwóch tylnych rzędów foteli w klasie ekonomicznej.

- Wypełniony luksusowymi kosmetykami, perfumami i napojami alkoholowymi, pozwalał pasażerom przeglądać prawdziwe produkty zamiast ograniczać się do wertowania broszury w magazynie pokładowym. Każda z butelek na wystawie była zaopatrzona na spodzie w solidny magnes, który utrzymywał ją na swoim miejscu podczas turbulencji, alkohol był również chowany na czas kołowania, startów i lądowania - czytamy w Executive Traveller.

Dwusilnikowa przyszłość Korean Air

Poza czterosilnikowymi airbusami A380 oraz boeingami 747-8i, w skład floty samolotów szerokokadłubowych Korean Air wchodzi 26 boeingów 777-300ER oraz 10 boeingów 787-9. Przewoźnik posiada zamówienie na 10 kolejnych boeingów 787-9 oraz 20 boeingów 787-10. Na razie, jak zauważa FlightGlobal, Korean Air nie zamówiły wdrażanych boeingów 777-9.

- Uważam, że boeing 777 jest jednym z największych w historii sukcesu w lotnictwie. Gdyby ktoś mnie zapytał, powiedziałbym, że 777-300ER jest moim ulubionym modelem. Podczas gdy nie wykluczyłem 777X, jest kilka punktów, które wciąż wymagają weryfikacji. Mogę później to rozważyć, ale nie wydaje mi się byśmy przez jakiś czas mieli zapotrzebowanie na na nowe samoloty, gdyż już teraz posiadamy znaczącą liczbę maszyn zamówionych lub w użytkowaniu - powiedział Cho.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Rafał Dybiński 27 stycznia 2023

Korean Air odebrał pierwszego A321neo z pełną klasą biznes

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air rzucają rękawice PLL LOT na trasie Seul - Budapeszt

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Rafał Dybiński 27 stycznia 2023

Korean Air odebrał pierwszego A321neo z pełną klasą biznes

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air rzucają rękawice PLL LOT na trasie Seul - Budapeszt

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5