Godzina odlotu samolotu Polskich Linii Lotniczych LOT z Zielonej Góry do Warszawy ulegnie od września drobnej korekcie – informuje "Gazeta Lubuska". Zmiana nastąpi na wniosek pasażerów korzystających regularnie z tej trasy.
Poranny rejs do stolicy planowany jest na godzinę 8:50. Przylot do portu na Okęciu nastąpi o godzinie 9:55. Rejs powrotny do Winnego Grodu zostanie przesunięty na godzinę 19:30. Przylot do Grodu Bachusa planowany jest na godzinę 20:35.
Nie ulegnie zmianie godzina porannego rejsu z Warszawy do Zielonej Góry, który nadal będzie o 6:55. Lądowanie na lotnisku w Babimoście zaplanowano zgodnie z rozkładem na 8:00. Rejs powrotny do stolicy ustalono na godzinę 21:25. Samolot narodowego przewoźnika wyląduje na Okęciu o godzinie 22:30.
Do końca sierpnia odloty z Grodu Bachusa do stolicy będą odbywać się o godzinach 9:00 i 21:15. Wyjątkiem jest środa, kiedy realizowany jest tylko poranny rejs. Na trasie z Warszawy natomiast jeden lot odbywa się na w tym kierunku w niedzielę wieczorem. Samoloty zmierzające w stronę Ziemi Lubuskiej startują o godzinie 6:55 i 19:10.
Port lotniczy Zielona Góra leży w zachodniej części Polski, 34 km na północny wschód od Winnego Grodu, na skrzyżowaniu autostrady A2 i drogi ekspresowej S3 oraz w bezpośrednim sąsiedztwie magistrali kolejowej Moskwa – Warszawa – Berlin – Paryż. Korzystają z niego mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego, Głogowa, Żar, Nowej Soli, Świebodzina, Zbąszynia, Sulechowa i Wolsztyna. Wymienione miasta są w zasięgu nieprzekraczającym 100 km od portu.
Obszar oddziaływania portu sięga około trzech mln osób zamieszkałych w zachodniej Wielkopolsce oraz na Ziemi Lubuskiej i przyjął w minionym roku 33 783 pasażerów, co było wzrostem o 54 proc. w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Liczba operacji lotniczych wyniosła z kolei 1778, co było o 37 proc. więcej niż w 2018 roku.
Obiekt zajmuje powierzchnię 385 ha. Na jego zabudowę składają się terminal pasażerski, który może obsłużyć rocznie nawet 150 tys. podróżnych, terminal cargo, budynku technicznego zabezpieczenia, instalacje i wyposażenie techniczne obsługi pasażerów, ładunków i samolotów oraz szesnaście byłych schrono-hangarów samolotowych, które po drobnej adaptacji doskonale nadają się na magazyny cargo.