19 kwietnia 2024 roku wspólnicy spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice, podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników, jednogłośnie zatwierdzili przedłożony przez zarząd spółki dokument „Plan Generalny Kraków Airport na lata 2023 – 2045”, poinformował małopolski port.
Podjęta decyzja jest podstawą formalną do dalszych planów rozwoju krakowskiego lotniska. Przy tej okazji warto dodać, że nadal priorytetowymi inwestycjami dla lotniska w Krakowie-Balicach pozostają:
budowa nowej drogi startowej, tak ważna ze względów bezpieczeństwa militarnego i gospodarczego naszego regionu, a także budowa nowego terminalu pasażerskiego. Ta ostatnia inwestycja zakłada podwojenie przepustowości istniejącego terminalu do 16 mln pasażerów rocznie.
– Dziękuję wszystkim wspólnikom za zaangażowanie w rozwój krakowskiego lotniska, największego regionalnego portu lotniczego w Polsce – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
– Ruch na krakowskim lotnisku stale wzrasta i jestem przekonany obserwując także tendencje wzrostowe w branży lotniczej na całym świecie, że rok 2024 zamkniemy z obsłużonym 10 milionowym pasażerem – zapowiada Włoszek.
Początek przyszłego roku to wdrożenie także
nowoczesnego systemów kontroli bezpieczeństwa, dziesięciu sztuk specjalnych skanerów CT, co znacznie podniesie komfort i szybkość obsługi pasażerów. – Jako inwestor przedłożyliśmy już w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach uzupełnienie analiz na ostatnie wezwanie urzędu w zakresie trwającej procedury środowiskowej dotyczącej
budowy nowej drogi startowej np. w kwestii oddziaływania przelotów samolotów nad Ojcowskim Parkiem Narodowym i oczekujemy szybkiego wydania decyzji środowiskowej, która pozwoli na rozpoczęcie dalszych procedur związanych z budową nowej drogi startowej – podsumował prezes Kraków Airport.