Port lotniczy Kraków-Balice im. Jana Pawła II obsłużył w kwietniu bieżącego roku rekordowe 925 820 pasażerów – poinformowała Natalia Vince, rzecznik małopolskiego lotniska.
Wynik uzyskany w czwartym miesiącu 2024 roku był aż o 37 proc. wyższy w odniesieniu do osiągniętego w tym samym okresie 2019 roku. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku był natomiast lepszy o 15 proc. Wówczas doliczono się bowiem 919 tys. podróżnych.
Łącznie od początku bieżącego roku w porcie stolicy Małopolski odprawiono 3 093 130 pasażerów. – Z radością obserwujemy, że letnia siatka połączeń krakowskiego lotniska cieszy się dużym uznaniem naszych pasażerów! Kwiecień jest w historii lotniska rekordowym miesiącem pod względem liczby obsłużonych pasażerów – podkreślił Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
– Ostatnie dane potwierdzają, że będziemy obsługiwać miesięcznie około miliona pasażerów i naszym celem jest powitanie w tym roku 10 milionowego pasażera. Wzrost ruchu pasażerskiego satysfakcjonuje, ale jednocześnie mobilizuje do jeszcze większej pracy nad dalszym rozwojem lotniska – deklaruje Włoszek.
Żeby przyspieszyć obsługę pasażerów przy kontroli bezpieczeństwa małopolski port jako pierwszy w Polsce uruchomił procedurę na
zakup i zastosowanie dziesięciu sztuk specjalnych, nowoczesnych skanerów CT.
– Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i Kraków Airport podpisały także list intencyjny dotyczący umieszczenia nowego systemu ILS działającego w warunkach CAT I/II/III na Nowej Drodze Startowej krakowskiego portu. Wspólnicy spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice sp. z o.o. podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników, jednogłośnie
zatwierdzili przedłożony przez zarząd spółki dokument „Plan Generalny Kraków Airport na lata 2023 – 2045”. Podjęta decyzja jest podstawą formalną do dalszych planów rozwoju krakowskiego lotniska – podsumował Włoszek.