Choć SunExpress miał łączyć Antalyę z Krakowem codziennymi lotami, to w wysokim okresie sezonu letniego turecki przewoźnik realizuje jedynie trzy rotacje tygodniowo. Mniejsze oferowanie wynika zapewne z szybkiego nasycenia się rynku, gdyż oprócz spółki zależnej Lufthansy i Turkish Airlines rejsy między stolicą Tureckiej Riwiery i Balicami realizują także Pegasus Airlines i linie czarterowe, a w bliskości są Katowice, skąd linie realizują dziesiątki czarterów do Turcji.
Podkrakowski Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II długo zabiegał o bezpośrednie połączenia lotnicze do Turcji. Starania przyniosły zamierzony efekt w zeszłym roku, gdyż do Balic zawitały długo wyczekiwane Turkish Airlines, jak również Pegasus Airlines i SunExpress, choć pierwotnie ww. przewoźnicy mieli latać do Pyrzowic.
Działania byłego zarządu lotniska w Krakowie, ale przede wszystkim wsparcie polskiego Urzędu Lotnictwa, Cywilnego zaowocowały wzbogaceniem się siatki połączeń małopolskiego portu lotniczego o Stambuł, Ankarę, i Antalyę. Rejsy z i do lotniska-bramy na Turecką Riwierę szybko ogłosiły linie SunExpress, jak i Pegasus Airlines.
Przewoźnik z siedzibą w Antalyi, który jest wspólnym przedsięwzięciem Lufthansy i Turkish Airlines [flagowi przewoźnik Niemiec i Turcji są właścicielem SunExpress po połowie, od red.], zamierzał w br. znacząco zwiększyć podaż lotów w porównaniu do zeszłorocznego oferowania, a wysokim sezonie letnim łączyć Antalyę z Krakowem codziennymi rejsami. Wzrost liczby lotów podyktowany miał być podyktowany „bardzo dużym popytem” na bezpośrednie połączenia lotnicze.
Huczne zapowiedzi zostały wyłącznie hucznymi zapowiedziami, gdyż rzeczywistość okazała się zgoła inna. W kwietniu i maju, kiedy zrealizowane powinno być po pięć rotacji tygodniowo, tureckie linie wykonały, w każdym tygodniu z tych dwóch miesięcy, po trzy rotacje, czyli tak jak w zeszłym roku. Rejsy XQ432/XQ433 miały pierwotnie zyskać charakter codziennych operacji 24 czerwca, i być wykonywane w takim systemie aż do 15 września. Tak również się nie zadziało. Loty na trasie Antalya – Kraków – Antalya, w wysokim okresie sezonu letniego – realizowane są z częstotliwością trzech rotacji w tygodniu.
Rynek najwyraźniej się nasycił; obecny stan faktyczny jest najprawdopodobniej pokłosiem oferowania między Antalyą a Balicami rejsów także przez Pegasus Airlines – niskokosztowe linie lotnicze loty między Riwierą Turecką a Małopolską wykonują dwa razy w tygodniu – jak również przez linie czarterowe, które latają między Krakowem a Antalyą na zlecenie kilku biur podróży. Trzeba także wziąć pod uwagę fakt, że w pobliżu 100 kilometrów znajduje się katowicki port lotniczy, skąd linie lotnicze, w tym Enter Air, realizują dziesiątki lotów czarterowych do Antalyi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.