Linie Turkish Airlines ujawniły 28 miast, do których chcą polecieć ze swojego hubu na lotnisku w Stambule. Niektóre zostały już wspomniane wcześniej, ale nie wszystkie. Jest ich pięć w obu Amerykach, 10 w Europie, sześć w regionie Azji i Pacyfiku oraz siedem w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Oczywiście nie ma jeszcze informacji, kiedy wystartują, bo jest to uzależnione od dostępności samolotów i dwustronnych praw przewozowych.
Większość linii lotniczych działa tylko na jednym lub dwóch kontynentach. Turkish Airlines to jedne z niewielu linii lotniczych, które łączą wszystkie cztery zakątki Ziemi. Miasta, do których zamierza latać Turkish cechują się, jak wskazują linie, wysokim popytem. Miejsca docelowe mają być oferowane z hubu przewoźnika znajdującego się w porcie lotniczym w Stambule.
Więcej tras do obu Ameryk
Turkish Airlines chce latać do Orlando, Detroit i Denver. Jeśli i kiedy to się stanie, przewoźnik Star Alliance będzie miał 15 tras w USA, co uczyni ten kraj kluczowy rynkiem wzrostu dla przewoźnika.
Nowe trasy dołączyłyby takich miast jak Atlanta, Boston, Chicago O'Hare, Dallas Fort Worth, Houston, Los Angeles, Miami, Nowy Jork JFK, Newark, San Francisco, Seattle i Waszyngton.
W Ameryce Południowej Turkish Airlines chce dodać loty Rio de Janeiro i Santiago, prawdopodobnie z jednym międzylądowaniem, ale nie jest to jeszcze jasne. Obecnie turecki linia obsługuje Bogotę, Buenos Aires, Caracas i São Paulo. Gdzie indziej w Ameryce Łacińskiej właśnie uruchomiła pierwsze w historii loty bez przesiadek między Stambułem a Panamą.
Europa i WNP. Kraków nadal priorytetem
W Europie Turkish Airlines wybrały Bergen, Kraków, Jassy , A Coruña (niedaleko Santiago de Compostela), Lankaran, Machaczkałę, Nantes, Newcastle, Palermo i Timişoarę jako główne cele tras.
Turkish od wielu lat chciałby oferować loty do Krakowa. Stolica Małopolski od dłuższego czasu znajduje się, jako priorytet, na liście planowanych nowych kierunków, lecz obowiązująca bilateralna umowa lotnicza miedzy Polską a Turcją, która była zawarta jesze w czasach PRL-u, zezwala na regularne komercyjne loty miedzy Republiką Turecką (Stambułem) a Warszawą. Dopóki umowa nie będzie renegocjowana przez rządy obu krajów, plany Turkish Airlines pozostaną dalej planami. Choć częste pojawianie się Krakowa na wszystkich możliwych listach, sugeruje, że przewoźnik może rozpoczął już negocjacje w tej sprawie albo są one na zaawansowanym etapie.
Azja
W regionie Azji i Pacyfiku Turkish Airlines chce dodać Atyrau, Aktobe, Penang, Phnom Penh, Sialkot oraz Sydney.
Trasa Stambuł-Atyrau jest obecnie obsługiwana przez Air Astana i SCAT, podczas gdy Aktobe jest w rękach SCAT. W przeciwieństwie do tych operatorów, Turkish Airlines skupiłoby się na łączeniu kazachskich miast z Europą i poza nią. Istotnie, Azja Centralna jest dla przewoźnika ważnym regionem, i to nie tylko ze względu na powiązania historyczne.
Tej zimy turecka linia obsługuje 13 miast w Azji Środkowej: Aktau, Ałmaty, Aszchabad, Biszkek, Buchara, Duszanbe, Fergana, Nur-Sultan, Samarkanda, Taszkent, Turkiestan, Turkmenbaszy i Urgencz.
Afryka i Bliski Wschód
Podobnie jak Azja Środkowa, Afryka i Bliski Wschód są ekscytującymi regionami dla Turkish Airlines, ponieważ mają tam coraz szerszą siatkę połączeń. Około 49 miast w Afryce jest obsługiwanych tej zimy, a także 25 na Bliskim Wschodzie, w tym nowe połączenie do Kirkuk, szóstego miasta w Iraku w siatce Turkisha.
Brazzaville jest godne uwagi. Po drugiej stronie rzeki Kongo, od ogromnego miasta Kinszasa, obsługiwanego przez Turkish Airlines od dekady, Brazzaville nie jest jeszcze obsługiwane przez Emirates ani Qatar Airways. W przypadku Emirates jest to spowodowane zbyt dużymi samolotami jakie, mimo że jest to jeden z największych nieobsługiwanych rynków afrykańskich w Dubaju. Dzięki temu Turkish Airlines mogą zyskać przyczółek przed ich nieuniknionym przybyciem.
Dobre wyniki napędzają rozwój
Oprócz wzrostu liczby pasażerów, wzrost liczby przewożonych ładunków w znacznym stopniu przyczynił się również do sukcesu Turkish Airlines. Turecki flagowiec stwierdza, że wiele z niedawnych sukcesów można przypisać wzrostowi wolumenu przewożonego frachtu, który zaczął dominować podczas trwania pandemii. Linie przez długi okres kontynuowały loty towarowe swoimi samolotami pasażerskimi.
Turkish Airlines obecnie latają do 335 miast w 129 krajach na całym świecie. Jeśli chodzi o siatkę linii lotniczej, ważne jest podkreślenie siły jej położenia geograficznego, które pozwala linii lotniczej latać do całej Europy, Bliskiego Wschodu, Azji Środkowej oraz Afryki Północnej i Wschodniej flotą samolotów wąskokadłubowych. 55 krajów znajduje się w zasięgu 3,5-godzinego lotu ze Stambułu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.