Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery
Fot. LATAM/Simon Blaise
Grupa LATAM ogłosiła tuż przed świętami zamówienie na pięć kolejnych boeingów 787 Dreamliner. Przewoźnik chce kontynuować swoje zobowiązanie do bycia bardziej wydajnym i zrównoważonym. Zakup ten plasuje południowoamerykańską grupę lotniczą jako największego operatora Dreamlinerów w Ameryce Łacińskiej.

Dzięki temu zamówieniu, wraz z już zaplanowanymi dostawami B787 w nadchodzących latach, flota grupy LATAM osiągnie łącznie 46 samolotów B787. Inwestycja ta, stanowiąca wzrost o 20 samolotów tego modelu w porównaniu z flotą sprzed pandemii, wzmacnia zaangażowanie grupy w posiadanie jednej z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych flot w Ameryce Południowej. Według nieoficjalnych informacji będą do Dreamlinery w wersji -9. 

Ponadto grupa LATAM zdecydowała się wyposażyć kolejne boeingi 787 w silniki GEnx firmy GE Aerospace, stając się pierwszą linią w Ameryce Południowej posiadającą te silniki znane z wysokiej wydajności i efektywności.

- Działania te są w pełni zgodne ze zobowiązaniem do zrównoważonego rozwoju i przybliżają LATAM do celu, jakim jest stanie się grupą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Wdrożenie silników GEnx to decyzja, która zapewnia większą elastyczność i opcje rozbudowy floty dalekiego zasięgu. Co więcej, zwiększenie floty boeingów 787 pozwoli grupie działać z dwoma różnymi modelami silników, znanymi z najnowocześniejszej technologii i zmniejszonego wpływu na środowisko - powiedział Ramiro Alfonsín, dyrektor finansowy LATAM Airlines Group.

Flota grupy LATAM

LATAM Airlines Group i jej spółki są główną grupą linii lotniczych w Ameryce Łacińskiej, z obecnością na pięciu rynkach krajowych w regionie: Brazylii, Chile, Kolumbii, Ekwadorze i Peru, oprócz operacji międzynarodowych w całej Europie, Oceanii, Stanach Zjednoczonych i na Karaibach. Flota całej grupy składa się z 328 samolotów: 40 airbusów A319, 135 A320, 23 A320neo, 49 A321, siedmiu A321neo, 13 boeingów 767-300ER, 18 B767-300F, 10 B777-300ER, 10 B787-8 oraz 23 B787-9. Grupa oczekuje na dostawę 110 samolotów: 30 airbusów A320neo, 70 A321neo, pięciu A321XLR oraz pięciu boeingów B787 Dreamliner.

Rodzina B787

B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, bo przestrzeń cargo urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych, a także posiada zasięg zwiększony nawet do 15,7 tys. km.

Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1843 samoloty B787: 439 w wersji B787-8, 1146 maszyn B787-9 oraz 258 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1099 Dreamlinerów: 396 B787-8, 610 B787-9 oraz 93 największe B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 22 grudnia 2023

Zobacz również:

LATAM odebrały pierwszego A321neo i zamówiły 13 kolejnych

Pasażer i linie lotnicze

LATAM odebrały pierwszego A321neo i zamówiły 13 kolejnych

Piotr Bożyk 04 października 2023

LATAM Airlines zamawia 17 A321neo i wybiera A321XLR

Biznes i przemysł

LATAM wznowiły po długiej przerwie drugą trasę do Włoch

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 22 grudnia 2023

Zobacz również:

LATAM odebrały pierwszego A321neo i zamówiły 13 kolejnych

Pasażer i linie lotnicze

LATAM odebrały pierwszego A321neo i zamówiły 13 kolejnych

Piotr Bożyk 04 października 2023

LATAM Airlines zamawia 17 A321neo i wybiera A321XLR

Biznes i przemysł

LATAM wznowiły po długiej przerwie drugą trasę do Włoch

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5