LATAM Airlines odebrały w ostatnich dniach w Hamburgu pierwszego nowego airbusa A321neo. Przy okazji odbioru linia zamówiła także 13 kolejnych maszyn tego typu. Pierwszy z 76 zamówionych A321neo dla przewoźnika jest leasingowany przez firmę AerCap, a napędzają go najnowsze silniki PW1100G firmy Pratt & Whitney.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A321neo grupy LATAM, to maszyna o numerze seryjnym MSN 11531 i rejestracji PS-LBB wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Nowy Airbus na pokład kabiny Airbus Cabin-Flex (ACF) ze schowkami na bagaże Airspace XL zabiera 224 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróży: ekonomicznej (3-3). Dzięki A321neo linia z Ameryki Łacińskiej odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym. Nowy samolot zwiększy także zdolności przewozowe linii na wielu trasach w regionie.
- Nasza strategia odnowy i modernizacji floty jest w pełni zgodna z naszym zobowiązaniem do zrównoważonego rozwoju i przybliża nas do celu, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Będziemy nadal pracować nad ulepszeniem obecnej floty o samoloty nowej generacji, aby jeszcze bardziej poprawić naszą łączność, jednocześnie dbając o środowisko - powiedział Ramiro Alfonsín, dyrektor finansowy LATAM Airlines Group.
Flota grupy LATAM
LATAM Airlines Group i jej spółki są główną grupą linii lotniczych w Ameryce Łacińskiej, z obecnością na pięciu rynkach krajowych w regionie: Brazylii, Chile, Kolumbii, Ekwadorze i Peru, oprócz operacji międzynarodowych w całej Europie, Oceanii, Stanach Zjednoczonych i na Karaibach. Flota całej grupy składa się z 316 samolotów: 40 airbusów A319, 132 A320, 20 A320neo, 49 A321, jednego A321neo, 13 boeingów 767-300ER, 18 B767-300F, 10 B777-300ER, 10 B787-8 oraz 23 B787-9. Grupa oczekuje na dostawę 111 airbusów: 30 A320neo, 76 A321neo oraz pięciu A321XLR.
Airbus króluje w Ameryce Łacińskiej
Jak podaje producent w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach sprzedał on ponad 1200 samolotów i wciąż ma 600 maszyn do dostawy, a ponad 750 jest w eksploatacji w całym regionie, co stanowi prawie 60 proc. udział w rynku floty eksploatowanej. Od 1994 r. Airbus zdobył około 70 proc. zamówień netto w tym regionie.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 9704 maszyny z rodziny A320neo (61 A319neo, 4243 A320neo, 5400 A321neo), to około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.