Linie lotnicze TAP Air Portugal w tegorocznym sezonie letnim zwiększą swoje oferowanie na trasach długodystansowych. Narodowy przewoźnik z Półwyspu Iberyjskiego poleci częściej do kluczowych swoich miejsc docelowych w Brazylii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
Dodatkowe rejsy w tygodniu zyskają
Recife, Fortalezę i Rio de Janeiro w Kraju Kawy. TAP Air zaoferują w sumie 96 lotów tygodniowo między Portugalią a Brazylią. To będzie oznaczać znaczny wzrost w porównaniu z latem poprzedniego roku. Wówczas między Krajem Kawy a Portugalią do dyspozycji podróżnych było 80 lotów w tygodniu odrzutowcami w malowaniu narodowego przewoźnika z Półwyspu Iberyjskiego.
W przypadku Kanady linie TAP Air dodadzą aż cztery rejsy w tygodniu do
Toronto. W sumie do Kraju Klonowego Liścia będzie dostępnych czternaście lotów tygodniowo, uwzględniając również zwiększoną częstotliwość rejsów między Lizboną a
Montrealem.
Wreszcie w Stanach Zjednoczonych linie TAP Air obsłużą dwa loty na dobę do
Waszyngtonu, a na trasie Lizbona –
San Francisco będzie do dyspozycji podróżnych nawet sześć lotów w tygodniu. Łącznie do destynacji w USA portugalski przewoźnik zaoferuje 77 rejsów w tygodniu. To będzie oznaczać wzrost o pięć lotów w tygodniu w porównaniu z 2023 rokiem.
Do Wenezueli przez FunchalDodatkowo TAP Air wdrożą trzy loty tygodniowo między Lizboną a
Caracas, z których jeden z międzylądowaniem w
Funchal na Maderze. Linie lotnicze z Półwyspu Iberyjskiego wznowią także loty sezonowe do popularnych kierunków wakacyjnych, takich jak
Porto Santo, Alicante, Ibiza, Minorka, Palma de Mallorca i Neapol.
Jak podkreślają w komunikacie TAP Air wyżej opisana ekspansja będzie możliwa dzięki strategicznej reorganizacji sieci połączeń oraz optymalizacji floty, a także postępom w zakresie konserwacji samolotów.
Flota TAP AirFlota narodowego przewoźnika Portugalii składa się aktualnie z 80 odrzutowców Airbusa. Dominują szerokokadłubowe A330-900. Maszyn tej wersji TAP Air eksploatują dziewiętnaście, a kolejne dwie są zamówione. Poza tym do obsługi dalekich trasa wykorzystywane są również trzy A330-200 oraz
jedenaście wąskokadłubowych A321LR. Flotę uzupełnia szesnaście samolotów A320-200, dwanaście A321neo, jedenaście A320neo, pięć A319-100 i trzy A321-200. Złożone zamówienia obejmują jeszcze czternaście odrzutowców A320neo, siedem A321neo i trzy A321LR.