Laudamotion planuje na początku sezonu letniego 2020 uruchomienie 17 nowych tras z Wiednia. Będzie to możliwe dzięki zwiększeniu floty Laudy w wiedeńskiej bazie o cztery samoloty B737-800. Według zapowiedzi Ryanaira, do którego należy Laudamotion, flota linii urośnie do 33 maszyn, a kolejne A320 mają pochodzić z bankrutującej linii Thomas Cook Airlines.
17 nowych tras z Wiednia
Dzięki 17 nowym trasom w sezonie letnim 2020 w Wiedniu, Lauda spodziewa się przewieźć w Austrii, Niemczech i Hiszpanii ponad 9 mln pasażerów, tworząc przy tym ponad 500 nowych miejsc pracy. Flota Laudy w Wiedniu, w której obecnie jest 12 airbusów A320, powiększy się o cztery samoloty B737-800 pochodzące z Ryanaira. Nowe loty zostaną uruchomione do Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Finlandii, Grecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz na Maltę. Oto ich lista:
-
Wiedeń – Alghero (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Banja Luka (od 30.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Brindisi (od 29.03.2020 r., pięć razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Bristol (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Burgas (od 31.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Dubrovnik (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Helsinki (od 29.03.2020 r., codziennie)
-
Wiedeń – Katania (od 31.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Kefalonia (od 2.05.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Lamezia Terme (od 31.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Lappeenranta (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Malta (od 30.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Mediolan MXP (od 29.03.2020 r., codziennie)
-
Wiedeń – Palermo (od 31.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Santander (od 30.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Skiathos (od 2.05.2020 r., dwa razy w tygodniu)
-
Wiedeń – Tallin (od 31.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
– Cieszymy się, że możemy dodać cztery kolejne samoloty w Wiedniu przyszłego lata, w ramach naszego największego w historii letniego rozkładu lotów. Podwajając naszą flotę w Wiedniu z ośmiu samolotów latem 2019 r. do 16 latem 2020 r., możemy zaoferować naszym pasażerom 67 tras po cenach, które w wielu przypadkach są o połowę niższe niż ceny oferowane przez Austrian Airlines, Eurowings i Lufthansę. Te nowe samoloty i nowe trasy wyraźnie ugruntują pozycję Laudy jako drugiej linii lotniczej w Austrii, z ponad 9 mln pasażerów rocznie. W naszym rozkładzie na lato 2020 r. flota Lauda powiększy się do 33 samolotów w czterech bazach w Wiedniu, Stuttgarcie, Dusseldorfie i Palmie, a Lauda zwiększy roczny ruch z 6,5 mln pasażerów w 2019 r.do ponad 9 mln pasażerów w 2020 r. –powiedział Andreas Gruber, prezes Laudamotion.
Urośnie także flota Airbusów
Flota A320 Lauda zwiększy się z 22 do ponad 33 samolotów latem 2020, ale większość tych dodatkowych samolotów zostanie przydzielona do rosnących baz Laudy w Niemczech i do Palmy na Majorce, gdzie flota Lauda podwoi ich liczbę z czterech maszyn do 10 samolotów latem 2020 r. Według najnowszych informacji Ryanair negocjuje już z firmami leasingowymi, dotkniętymi upadkiem Thomas Cook Airlines, przejęcie kilku samolotów airbus A320, której mają zasilić austriacką spółkę zależną. Przemawiając 1 października w Londynie Michael O'Leary, dyrektor generalny grupy Ryanair, powiedział, że planem jest zwiększenie floty Laudy na najbliższy sezon letni 2020. Liczba pozyskanych samolotów zależeć będzie od wyceny aktywów i zdolności firmy do rekrutacji i szkolenia pilotów przed sezonem letnim.
Oprócz floty po Thomas Cook Airlines O'Leary widzi okazję do zwiększenia floty A320 grupy Ryanair za pomocą używanych samolotów. Jak twierdzi wiele firm leasingowych odbiera 8 lub 10-letnie A320ceo, kiedy przewoźnicy wprowadzają nowe A320neo. Ponadto Ryanair rozmawia zarówno z Boeingiem, jak i Airbusem, o możliwych przyszłych zamówieniach samolotów na dostawy wykraczające poza istniejący plan floty, który obowiązywać będzie do 2024 r., ale O'Leary przyznaje, że rozmowy z Airbusem „nie idą zbyt szybko”.
Czy ekspansja Laudy zaszkodzi PLL LOT?
Takie pytanie pojawia się w polskiej branży lotniczej. Jednak odpowiedź na to pytanie jest raczej jednoznaczna, że nie, ponieważ Lauda lata głównie z miasta do miasta czyli tzw. point to point i nie jest przewoźnikiem hubowym. Największą konkurencję w Wiedniu na pewno stwarza dla grupy Lufthansa, której spółki Lufthansa Airlines, Austrian Airlines czy Eurowings na pewno odczują ekspansję Laudy. Więcej połączeń, to większa też konkurencja lotniskowa i tutaj na pewno Vienna Airport zyska sporą przewagę nad Lotniskiem Chopina, z którym na pewno konkuruje w tym regionie.