Airbusy A350 niemieckich sił powietrznych w wersji VIP mają zostać wyposażone w systemy obronne przed pociskami kierowanymi na podczerwień. Producentem systemów, które po raz pierwszy zostaną zintegrowane z A350 jest Elbit Systems.
Po wcześniejszym zatwierdzeniu projektu przez Komisję Obrony i Budżetu niemieckiego parlamentu federalnego, Lufthansa Technik AG otrzymała oficjalne zlecenie od Federalnego Urzędu ds. Sprzętu, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Bundeswehry (BAAINBw) na wyposażenie floty długodystansowej Specjalnego Skrzydła Misji Powietrznych Federalnego Ministerstwa Obrony. Trzy airbusy A350, przy których konwersji Lufthansa Technik pracowała już jako generalny wykonawca, zostaną wyposażone w tak zwany system DIRCM.
DIRCM to skrót od „Directed InfraRed Counter Measures” i obejmuje systemy ochrony przed wrogimi pociskami kierowanymi, zwykle wystrzeliwanymi z ramienia (tzw. przenośne systemy obrony powietrznej, w skrócie MANPADS) i wykorzystującymi głowice poszukujące na podczerwień. Dzięki DIRCM te ostatnie są specjalnie odchylane przez przesyłane kody zagłuszające. Załoga samolotu nie musi aktywnie interweniować. Takie systemy są już używane w różnych typach samolotów na całym świecie i oferują sprawdzoną, wysokiej jakości ochronę dla VIP-ów i głów państw, a także platform wojskowych.
- Skrzydło Lotnictwa Misji Specjalnych jest odpowiedzialne za niemieckie operacje lotnicze o charakterze polityczno-parlamentarnym. W obliczu rosnącej niestabilności na świecie i konfliktów regionalnych, użycie MANPADS przez podmioty niepaństwowe stanowi konkretne zagrożenie. Sytuacja bezpieczeństwa wymaga, aby Niemcy zapewniły ochronę własnego przywództwa. Dlatego jesteśmy dumni z tego projektu latarni morskiej realizowanego wspólnie z Elbit Systems i Airbus i cieszymy się, że możemy wnieść naszą wiedzę i doświadczenie - powiedział Michael von Puttkamer, wiceprezes ds. specjalnych usług lotniczych w Lufthansa Technik.
Kontrakt przyznany Lufthansa Technik stanowi pierwszą na świecie modyfikację samolotu A350 z takim systemem samoobrony. Aby utrzymać jak najwyższą dostępność dla operacji lotniczych, Lufthansa Technik wyposaży trzy samoloty w system DIRCM jeden po drugim podczas ich regularnych postojów konserwacyjnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.