Oman Air prawdopodobnie chce dołączyć do sojuszu Oneworld i zwrócił się do Qatar Airways o pomoc w złożeniu wniosku - donosi Reuters.
Reuters poinformował ostatnio, że narodowy przewoźnik potwierdził swoje zamiary w przesłanym oświadczeniu, w którym twierdzi, że przemysł lotniczy podnosi się po koronawirusie, sojusze linii lotniczych będą ważniejsze niż kiedykolwiek. Jak podkreśla zapewni, to Oman Air doskonałą globalną łączność, bezproblemowe doświadczenie podróży i bardziej wartościowe oferty lojalnościowe dla swoich pasażerów.
Reuters potwierdził również, że Oman Air zwrócił się do linii z Zatoki Perskiej - przewoźnika Qatar Airways (QR) o pomoc w przystąpieniu do sojuszu. Qatar Airways dołączył do Oneworld w 2013 r., a dyrektor generalny QR Akbar Al Baker jest obecnie przewodniczącym sojuszu.
Sojusz powiedział Reutersowi, że cały czas trwają rozmowy z szeregiem potencjalnych członków, ale nie będzie komentwał żadnych konkretnych linii lotniczych.
- W miarę jak linie lotnicze będą się odbudowywać po COVID-19, sojusze zyskają na znaczeniu, zapewniając globalną łączność, ponieważ linie lotnicze zmieniły kształt swoich siatek połączeń, a wiele z nich ma nadal zredukowane floty w porównaniu z ich wielkością sprzed pandemii - napisał rzecznik Oneworld.
O sojusz oneworld
oneworld to powstały w 1998 sojusz 13 linii lotniczych. Pod względem wielkości jest z powrotem trzeci na świecie, po Star Alliance i SkyTeam. Założycielami i członkami sojuszu są: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific oraz Qantas. Natomiast członkami sojuszu są także linie Finnair, Iberia, Japan Airlines, Malaysia Airlines, Royal Air Maroc, Royal Jordanian, S7 Airlines, Sri Lankan Airlines oraz Qatar Airways. Warto dodać, że w maju 2020 r. sojusz opuściła linia LATAM. Linie
Royal Air Maroc i
Alaska Airlines są najnowszymi członkami, którzy dołączyli do sojuszu odpowiednio w 2020 i 2021 r.
O przewoźniku
Oman Air to omańskie narodowe linie lotnicze, z siedzibą w Maskacie, który jest również głównym hubem przewoźnika. Linia oferuje połączenia z Omanu do Afryki, Azji i Europy. Flota przewoźnika składa się obecnie z 51 samolotów 10 airbusów A330, 15 boeingów B737-800, pięciu B737-900ER, ośmiu B737 MAX 8, dwóch B787-8, siedmiu B787-9 oraz czterech embraerów E175.