Islandzka linia WOW Air zawiesiła dziś (28 marca) działalność i zgłosiła upadłość po tym jak nie udało się zawrzeć porozumienia z inwestorem jakim było Indigo Partners, który wycofał się z negocjacji. Linii nie uratował Icelandair, który również zrezygnował z zakupu.
Pasażerowie, którzy za rezerwacje płacili bezpośrednio na stronie Wow Air za pomocą karty kredytowej lub debetowej, mogą wystąpić z roszczeniem wobec swojego operatora kart lub banku. Warto dodać, że to kolejny powód, dla którego zawsze bezpieczniej jest rezerwować loty za pomocą karty kredytowej.
Linie Wow Air same w sobie nie są objęte żadnym programem ochrony lotnictwa, jak to ma w przypadku rejsów zorganizowanych (wycieczkowych) i czarterowych, dlatego pasażerowie, którzy posiadają bilet na rejsy przewoźnika muszą powrócić na swój koszt. Natomiast klienci, którzy kupili bilet w europejskim biurze podróży (Europejski Obszar Gospodarczy) w ramach wycieczki zorganizowanej (pakiet obejmujący loty i zakwaterowanie lub inne usługi), są chronieni dyrektywą dot. podróży zorganizowanych.
Problemy z finansami i inwestorem W sierpniu 2018 r. wyciekły dane pokazujące, że linia lotnicza szukała inwestorów, ponieważ w 2017 r. poniosła stratę w wysokości 13,5 miliona dolarów amerykańskich, a w 2018 r. kolejna strata ta sięgnęła aż 28 milionów dolarów amerykańskich.
Kwestia inwestycji w Wow Air powróciła do początkowych zainteresowanych czyli linii Icelandair. Obie islandzkie firmy potwierdziły tę wiadomość, zauważając, że rozmowy zostały wznowione, ponieważ trzeci potencjalny inwestor - Indigo Partners - wycofał się z negocjacji. 22 marca br. Wow Air potwierdził, że Indigo Partners anulowało proponowaną inwestycję w islandzkie linie niskokosztowe, w związku z czym wszystkie negocjacje między nimi zostały przerwane. Dlatego Wow Air rozpoczął rozmowy z Icelandair Group i miał nadzieję, że zakończy je z sukcesem do 25 marca br. Niestety 26 marca wieczorem Icelandair wydał komunikat, że nie jest już zainteresowany inwestycją w Wow Air.
Wow Air posiadał flotę 11 samolotów z rodziny A320: jednego A320neo, osiem A321 oraz dwa A321neo. W latach 2016 -2018 przewoźnik latał także trzema airbusami A330-300. Linia zatrudniała około 1000 osób i obsługiwała loty do 26 miast w Europie i Ameryce Północnej. W Polsce linie można było spotkać na stołecznym Lotnisku Chopina.