Łotewski airBaltic odebrał w środę (14 lutego) swojego 47. airbusa A220-300. Kolejna maszyna, to kontynuacja dostaw zaplanowanych na ten rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.
47. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55264 i rejestracji YL-ABU, to jeden z 80 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i pierwszy z samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku. Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów.
Do tej pory A220 airBaltic wylatały 335 tys. godzin blokowych, wykonując nieco ponad 153 tys. lotów i przewożąc łącznie 14 mln pasażerów.
Warto wspomnieć, że podczas Dubai Airshow 2023 łotewskie linie i Airbus ogłosili podpisanie umowy na zakup
30 samolotów A220-300 z prawem do zakupu kolejnych 20 maszyn tego typu. Dzięki nowemu zamówieniu airBaltic zamierza latać flotą 100 samolotów A220-300 do 2030 r. To czyni przewoźnika największym klientem A220 w Europie przy byciu jednocześnie największym operatorem A220-300 na świecie. Ogólnie przewoźnik oczekuje jeszcze na dostawę 35 airbusów A220. Dostawy z zamówienia z 2018 r. mają zakończyć się pod koniec 2024 r., natomiast zamówienia z obecnego zakupu będą realizowane w latach 2025-2030. Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samolotu, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".
Od 2022 r. tylko A220Od maja 2020 r. airBaltic obsługuje wszystkie swoje loty jednym typem samolotu - airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, która miała znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, airBaltic przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty te odeszły z floty przewoźnika dokładnie pod koniec kwietnia 2020 r. Miało to na celu uproszczenie operacji oferując swoim pasażerom tylko produkt airbusa w postaci A220-300.
Drugi na świecie największy użytkownik A220Do tej pory A220 przewiozły na pokładach 85 milionów pasażerów na ponad 808 obsługiwanych trasach. Do końca stycznia br. zamówiono już 914 maszyn A220: 102 A220-100 oraz 812 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 316 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 59 A220-100 oraz 257 A220-300.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (68), airBaltic (47) oraz Air France (32).