Odliczanie do dostawy jubileuszowego 50. samolotu dla airBaltic rozpoczęte, po tym jak łotewski przewoźnik odebrał w poniedziałek (4 listopada) swojego 49. airbusa A220-300. Kolejna maszyna, to kontynuacja dostaw zaplanowanych na ten rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.
49. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55308 i rejestracji YL-ABW, to jeden z 80 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i przedostatni z samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku.
Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów. Samolot został przebazowany z kanadyjskiego Mirabel do Rygi bez międzylądowania. Lot do Europy trwał 7 godzin i 32 minuty, a w tym czasie nowy A220 przeleciał 6 342 km.
Do tej pory A220 airBaltic wylatały 422 tys. godzin blokowych, wykonując nieco ponad 192 tys. lotów i przewożąc łącznie 17,88 mln pasażerów.
Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samolotu, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".
Do 2030 r. linia chce użytkować 100 A220Dzięki nowym zamówieniom, złożonym w
2023 i
2024 r., airBaltic do 2030 r. zamierza latać flotą 100 samolotów A220-300, wzmacniając pozycję jako wiodącego przewoźnika w regionie. Ogólnie linia oczekuje jeszcze na dostawę 41 airbusów A220. Dostawy z zamówienia z 2018 r. mają zakończyć się pod koniec tego roku wraz z
dostawą 50. maszyny A220, natomiast zamówienia z obecnych zakupów będą
realizowane w latach 2026-2030.
airBaltic jest największym klientem A220 w Europie przy byciu jednocześnie największym operatorem A220-300 na świecie.
Od 2022 r. tylko A220Od maja 2020 r. airBaltic obsługuje wszystkie swoje loty jednym typem samolotu - airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, która miała znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, airBaltic przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty te odeszły z floty przewoźnika dokładnie pod koniec kwietnia 2020 r. Miało to na celu uproszczenie operacji oferując swoim pasażerom tylko produkt airbusa w postaci A220-300.
Drugi na świecie największy użytkownik A220Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 99 milionów pasażerów na 822 obsługiwanych trasach. Do końca października br. zamówiono 912 maszyn A220: 97 A220-100 oraz 815 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 359 samolotów tego typu do 20 linii lotniczych: 65 A220-100 oraz 294 A220-300.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (72), airBaltic (49) oraz Air France (39).