Łotewski airBaltic odebrał w sobotę (9 września) swojego 44. airbusa A220-300. Kolejna maszyna, to kontynuacja dostaw zaplanowanych na ten rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.
44. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55238 i rejestracji YL-ABQ, to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i czwarty z pięciu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku. Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów.
Ogólnie przewoźnik oczekuje jeszcze na dostawę sześciu airbusów A220. Dostawy z obecnego zamówienia mają zakończyć się pod koniec 2024 r., a na ten rok przewoźnik planuje dostawę jeszcze jednej maszyny.
Warto dodać, że A220 airBaltic pojawią się w Krakowie. Od 3 maja 2024 r. będą realizować regularne loty między Wilnem a Balicami. Oprócz stolicy Małopolski łotewskie linie ogłosiły rejsy do 10 nowych miast. Poza Wilnem nowe trasy zyskają porty w Połądze, Rydze i Tallinnie. Więcej o tym pisaliśmy
tutaj.
Od 2022 r. tylko A220
Od maja 2020 r. airBaltic obsługuje wszystkie swoje loty jednym typem samolotu - airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, która miała znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, airBaltic przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty te odeszły z floty przewoźnika dokładnie pod koniec kwietnia 2020 r. Miało to na celu uproszczenie operacji oferując swoim pasażerom tylko produkt airbusa w postaci A220-300.
Drugi na świecie największy użytkownik A220
Do tej pory A220 przewiozły na pokładach 72 milionów pasażerów na ponad 805 obsługiwanych trasach. Do końca lipca br. zamówiono już 806 maszyn A220: 93 A220-100 oraz 713 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 283 samoloty tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 227 A220-300.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (63), airBaltic (43) oraz Swiss (30).