Linia Azul Linhas Aéreas (AZUL) zamówiła kolejne trzy airbusy A330-900, które pozwolą jej na dalszą rozbudowę międzynarodowej siatki połączeń i uzupełnią istniejące operacje z wykorzystaniem A330, dzięki czemu całkowita flota samolotów A330neo przewoźnika wzrośnie do ośmiu.
Nowe samoloty mają zostać dostarczone do przewoźnika w latach 2023 - 2025. Maszyny te wraz z nowymi A350 będą stopniowo zastępować starsze samoloty A330-200.
- Jesteśmy zachwyceni, że zabezpieczyliśmy trzy kolejne samoloty szerokokadłubowe Airbusa nowej generacji na najbliższe lata. Potwierdza to naszą pozycję jako linii lotniczej z najnowocześniejszą flotą w regionie, z 70 proc. naszej przepustowości pochodzącej z wydajnych pod względem zużycia paliwa i przyjaznych dla środowiska samolotów - powiedział John Rodgerson, dyrektor generalny linii AZUL.
Odebrane w latach 2019-2020 A330neo AZUL-a zabierają na pokład 298 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes są 34 fotele ustawione w wygodnej konfiguracji 1-2-1, w klasie ekonomicznej premium jest ich 96 (2-3-2) natomiast w klasie ekonomicznej poleci 168 pasażerów (2-4-2). A330neo lata m.in. na trasach z Sao Paulo (Viracopos/Campinas) do Lizbony, Fort Lauderdale i Porto.
Brazylijski AZULAZUL to brazylijska linia utworzona w 2008 r. roku przez twórcę JetBlue Davida Neelemana. Obecnie linia obsługuje 108 miast, a jej główne rynki to: Portugalia, Stany Zjednoczone oraz Ameryka Południowa. Flota linii AZUL składa się ze 161 samolotów: 36 ATR-ów 72-600, 44 airbusy A320neo, sześć A321neo, siedmiu A330-200, pięciu A330-900neo, jednego A350-900, dwóch boeingów B737-400F, 10 embraerów E195-E2 oraz 50 E195.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 78 samolotów: trzech airbusów A330-900, trzech A350-900, siedmiu ATR-ów 72-600 oraz 65 embraerów E195-E2.
A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie AirbusaA330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 293 maszyny A330neo: 11 A330-800neo oraz 272 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 84 A330neo: sześć A330-800 oraz 78 A330-900.