Linia Azul Linhas Aéreas (AZUL) zamówiła kolejne cztery airbusy A330-900, które pozwolą jej na dalszą rozbudowę międzynarodowej siatki połączeń i uzupełnią istniejące operacje z wykorzystaniem A330 i A350, dzięki czemu całkowita flota samolotów A330neo przewoźnika wzrośnie do 12 maszyn.
Nowe samoloty mają zostać dostarczone do przewoźnika w latach 2024 - 2026. Maszyny te wraz z nowymi A350 będą stopniowo zastępować starsze samoloty A330-200.
- Jesteśmy zachwyceni, że zabezpieczyliśmy cztery kolejne samoloty szerokokadłubowe Airbusa nowej generacji na najbliższe lata. Potwierdza to naszą pozycję jako linii lotniczej z najnowocześniejszą flotą w regionie, z 70 proc. naszej przepustowości pochodzącej z wydajnych pod względem zużycia paliwa i przyjaznych dla środowiska samolotów - powiedział Alexandre Malfitani, wiceprezes AZUL ds. finansowych.
Odebrane w latach 2019-2020 A330neo AZUL-a zabierają na pokład 298 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes są 34 fotele ustawione w wygodnej konfiguracji 1-2-1, w klasie ekonomicznej premium jest ich 96 (2-3-2) natomiast w klasie ekonomicznej poleci 168 pasażerów (2-4-2). A330neo lata m.in. na trasach z Sao Paulo (Viracopos/Campinas) do Lizbony, Fort Lauderdale czy Porto.
Brazylijski AZULAZUL to brazylijska linia utworzona w 2008 r. roku przez twórcę JetBlue Davida Neelemana. Obecnie linia obsługuje 108 miast, a jej główne rynki to: Portugalia, Stany Zjednoczone oraz Ameryka Południowa.
Flota linii AZUL składa się ze 170 samolotów: 39 ATR-ów 72-600, 49 airbusów A320neo, sześciu A321neo, czterech A330-200, pięciu A330-900neo, dwóch A350-900, dwóch boeingów B737-400F, 20 embraerów E195-E2 oraz 43 E195.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 68 samolotów: siedmiu airbusów A330-900, trzech A350-900, trzech ATR-ów 72-600 oraz 55 embraerów E195-E2.
Informacyjnie o A330neoAirbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Do tej pory zamówiono 1809 samolotów z rodziny A330, w tym 323 A330neo: 12 A330-800 oraz 311 A330-900. Do tej pory dostarczono 1577 maszyn z rodziny A330, w tym 110 A330neo: siedem A330-800 oraz 103 A330-900. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "
Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".