Linie Condor odebrały wczoraj (20 grudnia) pierwszego z 16 zamówionych airbusów A330-900neo. Niemiecki przewoźnik jest kolejnym, 11. na świecie i pierwszym w Niemczech, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330.
A330-900neo numer jeden dla niemieckiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 1966, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i rejestracji D-ANRA. Samolot był przeznaczony dla linii AirAsia X, ale ta nigdy go nie odebrała przez cięcia floty. A330neo Condora zabierze na pokład 310 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes jest 30 w pełni rozkładane fotele (1-2-1), w klasie premium 64 fotele (2-3-2) natomiast w klasie ekonomicznej poleci 216 pasażerów (2-3-2) czyli łącznie o 50-55 więcej niż w obecnie i głównie użytkowanych B767.
W pierwszej kolejności airbus A330-900 będzie doskonałym zamiennikiem dla latających B767 zarówno pod względem ekonomicznym jak i środowiskowym. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi (ponad 13,3 tys. km), A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19.
A330neo jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną za wzornictwo i wygodę kabinę Airspace. Jej wyróżnikami są większa przestrzeń osobista, większe schowki bagażowe nad głową, nowy system oświetlenia oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnej łączności ze światem. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest również wyposażony w najnowocześniejszy system wentylacji kabiny, który zapewnia czyste i bezpieczne środowisko podczas lotu.
Condor to pierwsza linia w Niemczech, która zamówiła nowoczesne samoloty szerokokadłubowe airbusa A330neo, które dadzą sporą zmianę wydajności i ekonomii. A330neo będzie obsługiwać loty przewoźnika w międzynarodowej siatce połączeń dalekodystansowych do obu Ameryk, Afryki, Azji oraz na Karaiby. Linia planuje użytkowanie 16 samolotów tego nowego i bardziej wydajnego typu i w 2019 podpisała umowę z Airbusem na zakup siedmiu samolotów A330-900neo oraz potwierdziła leasing kolejnych dziewięciu takich maszyn.
Flota niemieckiego przewoźnika
Flota linii Condor składa się obecnie z 52 samolotów: 12 airbusów A320, 11 A321, czterech A330-200, dwóch A330-300, jednego A330-900neo, 13 boeingów B757-300 oraz dziewięciu B767-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę 57 airbusów: 13 A320neo, 28 A321neo oraz 15 A330-900neo.
A330neo
Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Do tej pory zamówiono 1764 samolotów z rodziny A330, w tym 278 A330neo: 11 A330-800 oraz 267 A330-900. Do tej pory dostarczono 1555 maszyn z rodziny A330, siedem A330-800 oraz 82 A330-900. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "
Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".