Linie flydubai planują złożyć zamówienie na nowy samolot wąskokadłubowy w tym roku, najprawdopodobniej w czasie odbywających się w Dubaju w połowie listopada targów lotniczych. W strefie zainteresowań emirackiego hybrydowego przewoźnika jest airbus A321LR, gdyż dodatkowy zasięg, jakim cechuje się maszyna, pozwoliłby rozszerzyć sieć połączeń flydubai.
– Najwyższy czas, aby w najbliższej przyszłości złożyć nowe zamówienie... Bardzo podoba nam się dodatkowy zasięg A321neo, który pozwoliłby latać do miejsc, których nie jesteśmy w stanie obsłużyć obecnie posiadanymi samolotami – powiedział w rozmowie z „Aviation Week” Ghaith Al Ghaith, dyrektor generalny flydubai. Prezes emirackiego przewoźnika wykluczył jednak możliwość zamówienia wąskokadłubowego airbusa A321XLR o ultradługim zasięgu. Hybrydowe operator uważa, że A321neo (LR) daje lepsze możliwości ekspansji sieci tras.
Linie lotnicze ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich Emiratów, które rozpoczęły działalność jako tani przewoźnik, lecz w ostatnich latach przekształciły się w oferującego pełen zakres usług regionalnego operatora regionalnego, obecnie do obsługi sieci tras wykorzystują samoloty wyłącznie amerykańskiej produkcji. Portfel zamówień flydubai na nowe samoloty Boeinga obejmuje 88 B737 MAX 8 oraz 50 B737 MAX 10. Obecna flota linii lotniczej składa się z 30 boeingów 737-800, 45 BB737 MAX 8 oraz trzech B737 MAX 9.
Al Ghaith podkreślił, że opóźnienia w dostawach nowych MAX-ów w 2022 r. były „okropne”. – Ten rok jest nadal zły, może 2024 będzie lepszy – podkreślił dyrektor generalny bliskowschodniego przewoźnika. Pomimo problemów z łańcuchem dostaw, linie lotnicze spodziewają się do końca br. odebrać około dziesięciu nowych B737 MAX 8.
Al Ghaith dodał, że opóźnienia w dostawach skłoniły przewoźnika do przedłużenia dzierżawy niektórych starszych boeingów 737-800. Strategia flotowa flydubai opiera się na użytkowaniu samolotów nie starszych niż 8-10 lat. – Niektóre z tych samolotów, które są nasze, staramy się zatrzymać tak długo, jak to możliwe. Ponieważ jest tak duży popyt i brak samolotów – dodał Al Ghaith.
Od początku istnienia linie wycofały z użytkowania 32 B737-800NG. W tym roku flotę flydubai opuściły dwa kolejne takie samoloty. Z 30 najbardziej popularnych wąskokadłubowców amerykańskiej produkcji, linie na własność posiadają dziewięć samolotów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.