Luxair zostały najnowszym operatorem boeingów 737 MAX. Luksemburskie linie odebrały w niedzielę (2 lipca) pierwszego z sześciu B737 MAX 8 jakie trafią do przewoźnika. Pierwsze dwa MAX-y dla Luxaira będą pozyskane na zasadzie leasingu operacyjnego od firmy Pembroke.
Luxair pozyskuje pierwsze maszyny w dość ekspresowym tempie, ponieważ były one przeznaczone dla Air Italy. Boeing nie był w stanie dostarczyć tych maszyn do włoskiej linii ze względu na jej upadek. Luxair zamierza wykorzystać nowe samoloty w celu zwiększenia pojemności i rozwoju swojej siatki połączeń, zwłaszcza na krótkich i średnich trasach.
Najnowszy i pierwszy odebrany boeing 737 MAX 8 linii Luxair, to maszyna o numerze seryjnym MSN 64607 / LN7195 i rejestracji LX-LBL wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton w październiku 2018 r. Nowy B737 MAX napędzany silnikami CFM International LEAP-1B posiada konfigurację pokładu, z wystrojem Boeing Sky Interior, dla 186 pasażerów w jednej klasie podróży: ekonomicznej (3-3).
Flota LuxairaLinia posiada obecnie 23 samoloty: 11 De Havilland-ów Dash 8-400, cztery boeingi B737-700, cztery B737-800, jednego B737 MAX 8 oraz dwa embraery E190 wynajęte od German Airways. Przewoźnik oczekuje na dostawę dziewięciu nowych boeingów B737 MAX:
czterech B737-7 oraz pięciu B737-8.
Boeing 737 MAXRodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5390 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1196 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.
Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,5 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,9 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.