Linie lotnicze Malediwów, Island Aviation Services Ltd, znane jako Maldivian oraz ATR Aircraft ogłosiły ostatnio podpisanie umowy na zakup pierwszych samolotów ATR w wersji 42-600 oraz 72-600.
Maldivian zamówił dokładnie trzy ATR-y: dwa 72-600 oraz jednego w wersji 42-600. Te trzy samoloty zostaną dostarczone jeszcze w tym roku. Kupione ATR-y 42 i 72 będą korzystać z nowych, ogłoszonych podczas
Dubai Airshow, silników PW127XT, oferujących 3 proc. redukcję zużycia paliwa i 20 proc. redukcję kosztów utrzymania, a także możliwość stosowania zrównoważonych paliw lotniczych (SAF).
Podobnie jak dla producenta samolotów, zrównoważony rozwój jest istotną kwestią dla tego wyspiarskiego przewoźnika. Samoloty ATR już teraz mogą pochwalić się najniższym zużyciem paliwa i emisją CO2 spośród wszystkich samolotów regionalnych, przy czym samoloty ATR 72-600 zużywają do 40 proc. mniej paliwa niż podobnej wielkości odrzutowce regionalne.
- Pomimo obecnej pandemii, operatorzy patrzą w przyszłość, a ten kontrakt jest silnym symbolem odporności sektora lotniczego. Nasze samoloty dowiodły swojej niezawodności łącząc wyspy wielu archipelagów przez prawie cztery dekady; witamy Maldivian jako nowego klienta i jesteśmy dumni, że w zrównoważony sposób przyczynimy się do modernizacji i rozwoju flagowego przewoźnika Malediwów - powiedział Stefano Bortoli, prezes ATR-a.
Maldivian łączy siły z ATR-em, aby przyczynić się do rozwoju gospodarczego archipelagu. Inicjatywa ta będzie uzupełnieniem polityki rządu Malediwów w zakresie mobilności lotniczej i pozwoli Maldivian zaoferować lepsze połączenia na Malediwach.
- Cieszymy się, że możemy zrobić ten kolejny krok w naszych planach ekspansji wraz z ATR-em. Wierzymy, że nowa generacja samolotów ATR z silnikami XT oferuje coś, czego szukaliśmy w modernizacji naszej floty, robiąc krok w kierunku zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnej dbałości o koszty operacyjne, a także zwiększając nowoczesność kabiny i komfort pasażerów - powiedział Mohamed Mihad, dyrektor zarządzający Maldivian.
Obecna flota Maldivian składa się z 13 samolotów: jednego airbusa A320, jednego A320, jednego De Havillanda DHC-6 Twin Otter, dwóch DHC-8-200 oraz ośmiu DHC-8-300. Lista oczekuje na dostawę trzech nowych ATR-ów, a także chce wyleasingować dwa używane airbusy A330-200.
ATR dostarczył już ponad 1600 samolotów do 200 operatorów i linii lotniczych w ponad 100 krajach, które wylatały do tej pory 36 mln godzin. Co osiem sekund gdzieś na świecie startuje samolot tego producenta. Najwięcej ATR-ów lata w Azji, bo aż 29 proc. światowej floty. Na kolejnych miejscach jest Europa (27 proc.), Ameryka Północna (14 proc.), Ameryka Południowa (10 proc.) oraz Afryka z Bliskim Wschodem (9 proc.). W ubiegłym roku firma także
świętowała 40 lat istnienia. Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają samoloty ATR-a, to zapraszamy Was do obejrzenia naszych zdjęć z
linii montażu końcowego tych samolotów w Tuluzie.