Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Linie Norse wynajmą sześć swoich Dreamlinerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Linie Norse wynajmą sześć swoich Dreamlinerów
fot. Piotr Bożyk
Norse Atlantic Airways ujawniły w ostatnich dniach, że osiągnęły porozumienie na mocy którego sześć boeingów 787-9 Dreamliner zostanie wydzierżawionych (ACMI) innemu przewoźnikowi w 2025 r. Chociaż przewoźnik z Oslo nie ujawnił jeszcze linii będącej klientem, jest ona określana jako „renomowana międzynarodowa linia lotnicza”.

W komunikacie Norse ujawniono, że leasing na zasadzie ACMI, który pozostaje przedmiotem listu intencyjnego, początkowo obejmie dwa samoloty dostarczone klientowi w lutym 2025 r., a kolejne cztery B787 zostaną dostarczone we wrześniu 2025 r. Norse będzie mieć prawo do wynagrodzenia za 350 godzin blokowych na samolot miesięcznie, z możliwością dodatkowych płatności, jeśli wykorzystanie przekroczy wspomniane godziny blokowe.

Podpisana pod koniec listopada 2024 r. umowa podlegać będzie jeszcze ostatecznym uzgodnieniom, wzajemnym zatwierdzeniom korporacyjnym i niezbędnym zatwierdzeniom organów regulacyjnych.

Podczas gdy nazwa przewoźnika, z którym podpisano list intencyjny, pozostaje na tym etapie tajemnicą, to branżowe spekulacje prowadzą do nowej linii z Bliskiego Wschodu i tak Riyadh Air wydaje się być najczęściej wymienianym pretendentem. Saudyjski przewoźnik ma rozpocząć działalność dopiero na początku 2025 r. i choć posiada zamówione B787-9, to prawdopodobnie doświadczy kolejnych opóźnień w dostawach, ponieważ Boeing nadal boryka się z problemami związanymi z łańcuchem dostaw i jakością produkcji. Wykorzystanie Dreamlinerów Norse mogłoby wypełnić tę lukę, przynajmniej w okresie przejściowym.

Flota norweskiego przewoźnika

Flota Norse składa się z 12 boeingów B787-9: siedem z nich lata pod norweskim AOC Norse Atlantic Airways, a pięć kolejnych jest zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii i lata dla Norse Atlantic Airways UK.

Norse ze stratami

Rentowna realizacja rejsów transatlantyckich w formule niskokosztowej to ciężka sprawa, a linie, które podejmują się tego wyzwania, przeważnie ponoszą klęskę. Norse Atlantic Airways nie są w stanie znaleźć złotego środka w operacjach, a działalność w trzecim kwartale (szczycie przewozowym) wygenerowała stratę. Każdy lot to kilka tysięcy dolarów straty.

Sytuacja norweskiego niskokosztowca nie jest łatwa. Zeszłoroczną działalność zakończyła się ze stratą 169 mln dolarów, a przewóz jednego pasażera wiązał się ze stratą 172 dolarów. Bieżący rok również nie jest lepszy, gdyż długodystansowy następca Norwegiana odnotował stratę nawet w trzecim kwartale roku, który przypada na okres wakacyjny na północnej półkuli globu, czyli czas wzmożonych podróży. Więcej na ten temat w ostatnim naszym artykule „Norse Atlantic z kolejną stratą”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Piotr Bożyk 05 grudnia 2024

Icelandair odebrał pierwszego airbusa A321LR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Biznes i przemysł

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Piotr Bożyk 03 grudnia 2024

Zobacz również:

Lipiec w Norse z dwucyfrowym wzrostem

Pasażer i linie lotnicze

Lipiec w Norse z dwucyfrowym wzrostem

Rafał Dybiński 08 sierpnia 2024

Ponad 178 tys. pasażerów w czerwcu w Norse

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 178 tys. pasażerów w czerwcu w Norse

Rafał Dybiński 12 lipca 2024

Dobry październik w Norse i trzy nowe trasy zimą

Pasażer i linie lotnicze

Dobry październik w Norse i trzy nowe trasy zimą

Rafał Dybiński 13 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Piotr Bożyk 05 grudnia 2024

Icelandair odebrał pierwszego airbusa A321LR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Biznes i przemysł

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Piotr Bożyk 03 grudnia 2024

Zobacz również:

Lipiec w Norse z dwucyfrowym wzrostem

Pasażer i linie lotnicze

Lipiec w Norse z dwucyfrowym wzrostem

Rafał Dybiński 08 sierpnia 2024

Ponad 178 tys. pasażerów w czerwcu w Norse

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 178 tys. pasażerów w czerwcu w Norse

Rafał Dybiński 12 lipca 2024

Dobry październik w Norse i trzy nowe trasy zimą

Pasażer i linie lotnicze

Dobry październik w Norse i trzy nowe trasy zimą

Rafał Dybiński 13 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5