Wizz Air, Frontier, Volaris i JetSMART, linie z portfolio Indigo Partners, ogłosiły zamówienie na 255 dodatkowych samolotów z rodziny A321neo w ramach wspólnej umowy sygnowanej przez Indigo Partners. Najnowsza umowa została podpisana na targach lotniczych Dubai Airshow.
Zamówienie to zwiększa całkowitą liczbę samolotów zamówionych przez linie z Indigo Partners do 1145 maszyn z rodziny A320. Zamówione dziś samoloty to mieszanka A321neo i A321XLR, które zostaną dostarczone do poszczególnych linii lotniczych:
- Wizz Air -102 samoloty: 75 A321neo + 27 A321XLR;
- Frontier - 91 A321neo;
- Volaris - 39 A321neo;
- JetSMART - 23 samoloty: 21 A321neo + dwa A321XLR.
Oprócz tego zamówienia, Volaris i JetSMART dokonają konwersji 38 samolotów A320neo na większe A321neo.
-
To zamówienie potwierdza zaangażowanie naszych linii w konsekwentny wzrost w następnej dekadzie. Samoloty Airbus A321neo i A321XLR mają wiodącą w branży wydajność, niskie koszty jednostkowe i znacznie zmniejszony ślad węglowy w porównaniu z poprzednimi modelami. Dzięki tym samolotom, Wizz, Frontier, Volaris i JetSMART będą nadal oferować niskie ceny, stymulować rynki, które obsługują i poprawiać swój wiodący w branży profil zrównoważonego rozwoju - powiedział Bill Franke, Partner Zarządzający Indigo Partners.
-
Cieszymy się, że możemy jeszcze bardziej rozszerzyć współpracę z naszymi wspaniałymi liniami lotniczymi Wizz, Frontier, Volaris i JetSMART, które w ciągu ostatnich kilku miesięcy podjęły szybkie i zdecydowane działania, aby przygotować się do tego przełomowego zamówienia, ponieważ skutki pandemii ustępują, a świat chce bardziej zrównoważonego latania - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i szef Airbus International.
Rodzina A320neoRodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Do końca października br. łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 7563 maszyny z rodziny A320neo, to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego. Od momentu wejścia do służby w 2016 r., Airbus dostarczył ponad 1950 samolotów z rodziny A320neo, przyczyniając się do zmniejszenia emisji CO2 o 10 mln ton.