Londyn-Gatwick – drugi pod względem liczby odprawianych pasażerów port lotniczy w stolicy Wielkiej Brytanii – ograniczy liczbę lotów podczas miesięcy wakacyjnych. W lipcu dziennie odbędzie się 825 operacji, a w sierpniu 850. Wiele firm świadczących usługi w porcie boryka się z niedoborem personelu, stąd decyzja o ograniczeniu liczby rejsów. Ma to pozwolić uniknąć większej liczby kolejek do kontroli bezpieczeństwa, a przede wszystkim opóźnień i anulowania wielu lotów w ostatniej chwili.
Podjęty przez zarządzających lotniskiem środek zaradczy umożliwi liniom lotniczym latanie i zarządzanie swoimi operacjami w bardziej przewidywalny i niezawodny sposób przez resztę szczytowego sezonu lotniczego, tj. w trakcie wakacji szkolnych.
– Gatwick dobrze przygotował się na wznowienie podróży międzynarodowych, pomyślnie ponownie otwierając terminal południowy. Teraz z powodzeniem zrekrutowaliśmy 400 nowych współpracowników, aby pomogli nam szybko przeprowadzać pasażerów przez zabezpieczenia. Ściśle współpracujemy również z naszymi liniami lotniczymi, aby tego lata uniknąć zakłóceń dla pasażerów i chociaż więcej nowo zatrudnionych pracowników rozpocznie pracę w nadchodzących tygodniach, wiemy, że lato będzie pracowite – oświadczył w komunikacie lotniska dyrektor generalny poru lotniczego Londyn-Gatwick, Stewart Wingate. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku przez Londyn-Gatwick przewinęło się ponad 6 milionów pasażerów.
W okresie wakacyjnym port położony 40 km na południe od centrum Londynu będzie stopniowo zwiększać deklarowaną przepustowość – począwszy od 825 lotów dziennie w lipcu, do 850 rejsów dziennie w sierpniu, w porównaniu do 900 lotów dziennie odbywających się w tym samym okresie w poprzednich latach. Dzięki temu pasażerowie mają mieć możliwość korzystania z usług portu w niezakłócany i wygodny sposób. Wprowadzenie maksymalnej liczby odbywających się lotów następuje po znaczącym i szybkim ożywieniu ruchu lotniczego na Gatwick, który – podczas tygodnia królewskiego jubileuszu – zanotował około 800 lotów dziennie. Problem w tym, że wiele lotów było opóźnionych i odwołanych.
– Widać jednak, że w ciągu tygodnia jubileuszowego wiele firm działających na lotnisku borykało się szczególnie z brakami kadrowymi. Podejmując teraz zdecydowane działania, staramy się pomóc operatorom obsługi naziemnej – a także naszym liniom lotniczym – w lepszym dopasowaniu ich programów lotów do dostępnych zasobów – dodał Wingate.
Analiza stanu pracowników na lotnisku wykazała, że wiele firm nadal boryka się z trudnościami w postaci braku zasobów kadrowych w okresie wakacji letnich. Jeśli problem ten szybko nie zostanie rozwiązany, pasażerowie londyńskiego lotniska, jak i wielu innych na całym świecie, m.in. w Amsterdamie, nadal będą doświadczać większej liczby kolejek, opóźnień i anulacji lotów w ostatniej chwili.
Działanie polegające na zmniejszeniu liczny lotów ma przynieść korzyści firmom zajmującym się obsługą naziemną, które są zatrudniane przez linie lotnicze i są odpowiedzialne za zarządzanie strefami odprawy, przygotowania samolotów do odlotu czy dostarczania bagażu pasażerom.
Lotniskowe władze apelują, aby linie lotnicze dokonały przeglądu swoich operacji i wprowadziły harmonogramy lotów, które są zarówno realistyczne, jak i dostosowane do dostępnych zasobów londyńskiego lotniska. Zdecydowana większość regularnych lotów tego lata będzie odbywać się normalnie, a staranne zarządzanie deklarowaną przepustowością lotniska ma na celu zapewnienie pasażerom lepszego, bardziej przewidywalnego poziomu usług.
– Jestem niezmiernie wdzięczny całemu naszemu personelowi za ich niestrudzoną pracę w ciągu ostatnich kilku miesięcy, aby przywrócić działanie lotniska i pomóc pasażerom w ich podróży – podkreślił dyrektor Gatwick.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.