Port lotniczy Londyn-Luton obsłużył od 1 czerwca do 31 sierpnia bieżącego roku 4,3 mln pasażerów - poinformował "Air Journal".
Wynik uzyskany w minionych wakacyjnych miesiącach jest ponad dwukrotnie lepszy od tego osiągniętego w tym samym okresie ubiegłego roku. Wówczas na lotnisku położonym w zachodniej części stolicy Anglii doliczono się dwóch milionów podróżnych.
Zarządzający portem Luton podkreślają, że średni czas oczekiwania na przejście przez bramkę bezpieczeństwa wynosił zaledwie dziewięć minut, a 80 proc. klientów było bardzo zadowolnych z wyboru tego lotniska jako miejsca przylotu lub wylotu.
Jeden z sześciu portów Londynu oferował w wakacyjnych miesiącach rejsy do 142 destynacji w Europie i Afryce Północnej. Wznowiono loty na grecką wyspę Skiatos, a także do Sarajewa, stolicy Bośni i Hercegowiny.
Najbardziej popularnymi kierunkami wybieranymi z Luton były Amsterdam, Budapeszt, Dublin, Palma de Mallorca i Tel Awiw. Ponad jedna czwarta wszystkich rejsów została zrealizowana odrzutowcami nowej generacji, czyli airbusami wersji A320neo i A321neo oraz boeingami 737 MAX, które generują mniejszy hałas i niższą emisję CO2.
– Dla wielu pasażerów była to pierwsza letnia podróż od początku pandemii, dlatego naszym celem było utrzymanie wysokiego poziomu operacji oraz obsługi klienta. Nasza kampania rekrutacyjna dla pracowników pierwszej linii rozpoczęła się już jesienią 2021 roku. Takie wczesne planowanie odegrało kluczową rolę w zapewnieniu dobrych wrażeń podróżnych – Alberto Martin, prezes portu lotniczego Londyn-Luton, do którego w sezonie zimowym dzięki liniom lotniczym Wizz Air będzie można też dolecieć z
Bydgoszczy oraz
Łodzi.