Polskie Linie Lotnicze LOT zaoferują w lipcu kilkadziesiąt nowych połączeń międzynarodowych z portów we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie. Nowe kierunki zyskają również podróżni wybierający się z Rzeszowa, Lublina, Szczecina, Bydgoszczy i Katowic.
Dziewięć lotnisk regionalnych dołączy w ten sposób do portu im. Fryderyka Chopina w Warszawie, który od 1 lipca obsłuży 20 tras międzynarodowych. Kolejne dwie zapewni narodowemu przewoźnikowi lotnisko w Budapeszcie.
Najwięcej nowych połączeń pojawi się w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, gdzie powstaną bazy operacyjne z jednym samolotem do dyspozycji. Ze stolicy Małopolski dotrzemy do Barcelony, Rzymu, Salonik, Kalamaty, Chanii, Zakintos, Kawali, Santorini, na Korfu oraz do Zadaru i Dubrownika. W sumie port w Balicach zaoferuje jedenaście tras.
Dwanaście nowych połączeń międzynarodowych zyska Gdańsk. W ofercie trójmiejskiego lotniska znalazły się również Dubrownik i Zadar oraz Split, którego brakuje w siatce połączeń z Krakowa. Poza tym znad Bałtyku będzie można odlecieć do Barcelony, Rzymu, Salonik, Kawali, Chanii oraz na Rodos i Korfu, a także do bułgarskiego Burgas. Listę nowych destynacji uzupełnia albańska Tirana.
Dwa razy w tygodniu z Gdańska do Rzymu i Barcelony
–
To absolutny HIT sezonu! Tego jeszcze na taką skalę nie było na gdańskim lotnisku! Spełniliśmy oczekiwania i marzenia naszych pasażerów, którzy poszukiwali bezpośrednich lotów do Chorwacji czy na greckie wyspy, a teraz w jednym momencie wraz z LOT możemy im podarować dodatkowo aż 5 kierunków w Grecji, trzy połączenia do Chorwacji, coraz bardziej popularne Albanię i Bułgarię czy tak oczekiwany Rzym – powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
LOT poleci z Gdańska na główne lotnisko w Rzymie i do Barcelony-El Prat aż dwa razy w tygodniu. Połączenia do pozostałych dziesięciu miast w Europie będą realizowane raz w tygodniu.
– To świetna wiadomość dla Portu Lotniczego Gdańsk, który mimo kryzysu na rynku lotniczym, ma szanse na pozyskanie i oferowanie szalenie atrakcyjnych połączeń. To ostatecznie także korzyść dla całego Pomorza, które uzyskuje nowe połączenia lotnicze dla mieszkańców regionu i odwiedzających nas turystów zagranicznych – dodał Tomasz Kloskowski.
Trzynaście połączeń z Wrocławia
Poznań zaoferuje z kolei połączenia narodowego przewoźnika do Rzymu, Barcelony, Burgas, Spilitu, Palma de Mallorca, Podgoricy, Dubrownika, Kawali, Heraklionu oraz na greckie wyspy Zakintos i Korfu. W sumie ze stolicy Wielkopolski będzie można odlecieć do jedenastu destynacji.
Wrocław będzie realizować rejsy do Burgas, Rzymu, Palma de Mallorca, Kawali, Salonik, Barcelony, Chanii, Heraklionu, Dubrownika oraz na wyspy Kos, Rodos, Korfu i Santorini. Stolica Dolnego Śląska zyska więc trzynaście dodatkowych połączeń.
Port Katowice-Pyrzowice zaoferuje pasażerom loty do Salonik, Chanii, Heraklionu, Burgas, Splitu, Tirany, Palma de Mallorca i na wyspy Kos, Rodos oraz Zakintos. Lotnisko Górnego Śląska będzie mieć w lipcu dziesięć dodatkowych połączeń. Rzeszów natomiast zyska rejsy do Barcelony, Zadaru, Salonik i Burgas. Bydgoszczy z kolei zyska loty do Zadaru i na wyspę Zakintos, a Lublin do Splitu i na wyspę Korfu. Listę nowych połączeń narodowego przewoźnika uzupełnią rejsy ze Szczecina do Zadaru.
– Letnia oferta LOT-u to około 130 europejskich połączeń do krajów najchętniej wybieranych w ramach wakacyjnych wyjazdów. Są wśród nich popularne Włochy, Grecja i Bułgaria, czy ciesząca się w ostatnich latach ogromnym powodzeniem Chorwacja. Są również dopiero odkrywane: Gruzja, Macedonia czy Albania, przyciągające szczególnie podróżników lubiących łączyć wypoczynek z turystyką. Połączenia oferowane w ramach akcji #LOTnaWakacje to miejsca o stabilnej sytuacji epidemicznej i jednocześnie otwarte na turystów przyjeżdżających zza granicy. Poza Czarnogórą i Cyprem, gdzie wjazd warunkowany jest negatywnym wynikiem testu na koronawirusa, pozostałe kraje zniosły obostrzenia związane z badaniami podróżnych czy kwarantanną. Te zasady mogą się jednak zmieniać. Dlatego przed udaniem się w podróż zachęcamy do śledzenia bieżących regulacji epidemicznych obowiązujących w kraju, w którym planujemy spędzić urlop – powiedział Rafał Milczarski, Prezes Zarządu PLL LOT.
Wakacyjne promocje LOT-u
#LOTnaWakacje oznacza także oszczędność – połączenia oferowane przez LOT w lipcu i sierpniu dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach. Bilet w jedną stronę z bagażem podręcznym można kupić już od 99 PLN, w dwie strony od 199 PLN. Rejsy nastawione są na ruch turystyczny, dlatego w sprzedaży dostępna jest tylko klasa Economy.
Dbając o komfort planowania wakacji w dobie pandemii, LOT wprowadził także dodatkowe udogodnienia dla swoich pasażerów. Od 18 czerwca mogą oni skorzystać z nowych taryf FLEX PLUS, oferujących jeszcze bardziej elastyczne warunki zarządzania rezerwacjami. W razie konieczności zmiany planów, bilety zakupione w taryfach FLEX PLUS można nie tylko wymienić czy zwrócić, ale też przepisać na inną osobę na preferencyjnych warunkach. Dodatkowo pasażerowie mają także możliwość bezpłatnej rezygnacji z podróży w ciągu 24 h od zakupu biletu. W przypadku biletów kupionych na mniej niż dobę przed wylotem, możliwość rezygnacji bez opłat możliwa jest do 6 godzin przed rejsem. Nowe taryfy dostępne są w sprzedaży od 18 czerwca.
Jednocześnie pasażerowie muszą się liczyć z pewnymi zmianami w dotychczasowej siatce. Część rejsów zostanie usunięta z systemów, a pasażerowie otrzymają propozycję zmiany lotu. Przed pandemią bilety sprzedawane były z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Nikt nie był w stanie przewidzieć, jak rozwinie się sytuacja epidemiczna w poszczególnych krajach i jakie obostrzenia będą obowiązywały pasażerów. Dlatego połączenia na odległe terminy były dostępne do sprzedaży w systemach rezerwacyjnych. Teraz wiemy już, że część z nich na razie nie powróci do rozkładu i zostaną z niego usunięte. Przepraszamy pasażerów za powstałe niedogodności – dodaje Krzysztof Moczulski, Rzecznik Prasowy PLL LOT.
Bilety na rejsy LOT-u zachowują ważność w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu. Tym samym nie trzeba się spieszyć z dokonaniem zmian w rezerwacji. Pasażerowie odwołanych rejsów mogą za pomocą Contact Center LOT, poprzez formularza na stronie LOT.com lub messengera zmienić termin swojego lotu, wybrać nową trasę, zamienić wartość anulowanego biletu na voucher lub dokonać jego zwrotu.
Komfort i bezpieczeństwo letnich podróży z LOT-em
Nowa siatka wakacyjnych połączeń to także pewne zmiany w ramach obsługi pasażerów:
- od 1 lipca zniesiony zostaje dystans przestrzenny w postaci szachownicy, a w sprzedaży dostępne będą wszystkie miejsca znajdujące się w samolocie;
- na rejsach wakacyjnych obowiązują standardowe warunki przewozu bagażu podręcznego – na pokład można zabrać bagaż o wadze do 8 kg i wymiarach 55x40x23 cm a dodatkowo np.: wózek lub akcesoria dla dzieci, parasolkę, torbę na laptopa czy małą torebkę lub saszetkę na ramię;
- w ramach serwisu bezpłatnego pasażerowie otrzymają przekąskę słodką lub słoną i butelkę wody;
- wraca serwis sprzedaży pokładowej Shop&More i SkyBar (przekąski, napoje, alkohol), dostępne na żądanie i z zachowaniem zasady dokonywania płatności jedynie za pomocą kart.
Prasa elektroniczna zamiast papierowych gazet i magazynów
W trosce o komfort podróżowania LOT jako pierwszy przewoźnik lotniczy w Europie zastąpił tradycyjne papierowe wydania gazet i magazynów, prasą elektroniczną. Od 1 czerwca każdy z pasażerów może bezpłatnie pobrać ulubione tytuły bezpośrednio na swoje urządzenia mobilne na 36 godzin przed wylotem i do 6 godzin po wylądowaniu. W ofercie dostępnych jest ponad 1000 tytułów.
Jednocześnie zgodnie z procedurą #BezpiecznyLOT pasażerowie nadal mają obowiązek zakrywania nosa i ust za pomocą maseczki przez cały czas trwania lotu i zachowania wyznaczonych odstępów w czasie odprawy. W samolotach dostępne są środki dezynfekujące do użytku podróżnych. Podczas lotu personel, wyposażony w odpowiednie środki ochronne, przeprowadzi serwis pokładowy z zachowaniem zasady ograniczonego kontaktu pomiędzy obsługą a pasażerami.
– Świat w czasach pandemii zmienia się bardzo dynamicznie, a LOT dostosowuje się do oczekiwań pasażerów. Jednocześnie na bieżąco monitorujemy rekomendacje instytucji sanitarnych i stowarzyszeń branżowych, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort podróżowania na pokładach naszych samolotów. Od 1 lipca pasażerowie mogą liczyć na dodatkowe udogodnienia, jak np.: rozszerzony serwis pokładowy czy sprzedaż w ramach oferty SkyBaru. Nadal jednak priorytetem jest bezpieczeństwo i dlatego wszystkie nasze usługi oferowane będą z zachowaniem zasady ograniczonego kontaktu między załogą a pasażerami – podsumował Milczarski.