W ubiegłym roku PLL LOT wypracował ponad 113,7 mln zł zysku przy przychodach przekraczających 8,3 mld zł. W tym rekordowe 755 mln zł przychodu osiągnął LOT Cargo. Jak informuje spółka oznacza to powrót na ścieżkę rentownego rozwoju, możliwego dzięki konsekwentnie realizowanej strategii handlowej i operacyjnej.
Walne Zgromadzenie PLL LOT zatwierdziło sprawozdanie finansowe spółki za rok 2022. Tym samym poznaliśmy ostateczne wyniki finansowe przewoźnika za ubiegły rok.
O tym, że zysk przekroczy 100 mln przy przychodach rzędu 8,3 mld zł informowaliśmy już na początku marca tego roku.
Wskaźniki osiągnięte przez LOT w 2022 roku z optymizmem pozwalają patrzeć na potencjał rozwojowy spółki. Samoloty Narodowego Przewoźnika wykonały ponad 90 tys. rejsów, przewożąc na swoich pokładach blisko 8 mln podróżnych, a load factor (wskaźnik wypełnienia miejsc w samolotach) przekroczył 80%.
– Publikujemy dane, które są zwieńczeniem ogromnej pracy i zaangażowania całego zespołu PLL LOT. Pasażerowie, klienci biznesowi i partnerzy handlowi LOT-u są zawsze w centrum naszej uwagi. A wyniki finansowe spółki potwierdzają, że właściwie odpowiadamy na ich oczekiwania. Z ostrożnym optymizmem pozwalają też patrzeć na perspektywę spłaty zobowiązań wynikających z pomocy publicznej i realizację naszych ambitnych założeń rozwojowych – powiedział Michał Fijoł, prezes zarządu PLL LOT. – LOT jest rentowny, LOT jest gościnny, LOT jest punktualny – dodał prezes Fijoł, prezentując zestawienie Cirium, z którego wynika, że w ostatnich miesiącach polski przewoźnik regularnie plasował się w pierwszej trójce najbardziej punktualnych linii lotniczych w Europie.
Od początku tego roku LOT przewiózł niemal 3,7 mln pasażerów, a prognozy mówią o tym, że
powinno się udać przekroczyć 10 mln pasażerów do końca roku. Warto pamiętać o tym, że PLL LOT są jedną z najbardziej dotkniętych przez wojnę w Ukrainie linii lotniczych. Na skutek działań wojennych anulacji uległo 11 połączeń obsługiwanych przez LOT. W związku z koniecznością omijania strefy dotkniętej konfliktem rejsy długodystansowe w kierunku Azji, w zależności od trasy, wydłużyły się nawet o ponad 2 godziny. Spółka odbudowuje się też po okresie ograniczeń i zawieszenia działalności operacyjnej na skutek pandemii COVID-19, która doprowadziła do największego kryzysu w całej historii lotnictwa cywilnego.
LOT przypomina, że jest przewoźnik łączącym Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u obecnie znajdują się bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej