LOT pozyskał boeinga B767-300ER od linii EuroAtlantic Airways w ramach tzw. umowy ACMI, czyli leasingu krótkoterminowego. Nowy samolot wzmacnia rejsy LOT-u od piątku (31 stycznia). Będzie obsługiwał głównie trasę z Warszawy do Chicago.
Wypożyczony przez narodowego przewoźnika samolot ma na pokładzie 256 foteli, z czego 16 w klasie biznes i 240 w ekonomicznej. Należący do EuroAtlantic Boeing wesprze flotę dalekodystansową przewoźnika przez cały luty br. Nowa umowa obowiązuje do końca lutego br., ale może zostać ona przedłużona.
- Potwierdzamy, że Polskie Linie Lotnicze LOT pozyskały samolot Boeing 767-300ER CS-TKR od linii EuroAtlantic. Maszyna będzie wzmacniała park naszych maszyn do 29 lutego. Na pokładzie - do dyspozycji Pasażerów są dwie klasy podróży: 16 foteli w LOT Business Class i 240 miejsc w LOT Economy Class. LOT dbając o regularność połączeń na bieżąco podejmuje decyzje o ew. wzmacnianiu floty o dodatkowe samoloty - powiedział Jakub Panek z Biura Prasowego PLL LOT.
Problemy Rolls Royce'a dają się bardzo we znaki LOT-owi. W związku z tym
dwa Airbusy A340-300 linii Air Belgium będą dalej użytkowane przez LOT i pozostaną we flocie narodowego przewoźnika do 24 października br. Obecnie oczekiwanie na naprawę lub wymianę silników powoduje konieczność czasowego wyłączenia z eksploatacji aż pięciu Dreamlinerów: SP-LRE, SP-LRG, SP-LRH, SP-LSE oraz SP-LSF. Narodowy przewoźnik dysponuje obecnie 15 Dreamlinerami: ośmioma B787-8 oraz siedmioma B787-9. Problemy z silnikami dostarczanymi przez brytyjskiego producenta ciągną się już od wielu miesięcy i zmuszają spółkę do pozyskiwania maszyn zastępczych.