Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT będzie „promował” Warmię i Mazury?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT będzie „promował” Warmię i Mazury?
fot. Piotr Bożyk
Za 23 miliony złotych Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego chce wypromować region poprzez loty z lotniska Olsztyn-Mazury. Wszystko wskazuje, że jedynym oferentem w przetargu na „promocję regionu” będą Polskie Linie Lotnicze LOT. Narodowy przewoźnik już „promuje” północno-wschodnie województwo – jeden embraer 195 nosi barwy Warmii i Mazur.

Samorząd województwa lubuskiego jest liderem w usilnym (sztucznym) wsparciu rozwoju regionalnego portu lotniczego, rozpisując przetargi na fikcyjną „promocję regionu” poprzez loty do i z lotniska Zielona Góra-Babimost. Podobną drogę obrali marszałkowie z Podkarpacia i województwa kujawsko-pomorskiego, do których chciały dołączyć władze Miasta Łodzi i łódzkiego urzędu marszałkowskiego, jak i samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.

Kilkanaście dni temu Rynek Lotniczy informował, że urząd marszałkowski północno-wschodniego województwa w Polsce rozpisał przetarg pt. „Przeprowadzenie międzynarodowej kampanii promocyjnej województwa warmińsko-mazurskiego w latach 2025-2028 z wykorzystaniem narzędzi promocji należących do przewoźnika lotniczego”. Działanie promocyjno-marketingowe może kosztować lokalnych podatników ponad 23 miliony złotych brutto. Miesięczny koszt „promocji” to 594 260,2 złotych.

Warmia i Mazury swój region poprzez linie lotnicze już promują. Od listopada 2020 roku jeden embraer 195 (SP-LNF) Polskich Linii Lotniczych LOT ma warmińsko-mazurskie malowanie, które jest owocem dwóch poprzednich przetargów na „promocję regionu”. Jak widać, sztuczne działania marketingowe, które kosztują podatników miliony złotych, nie przyniosły zamierzonego skutku, albowiem wyniki pasażersko-operacyjne portu lotniczego Olsztyn-Mazury ciągle spadają. W roku 2024 lotnisko obsłużyło jedynie 72 246 pasażerów.

Choć skumulowana strata lotniskowej spółki za ostatnie lata sięgnęła 166 milionów złotych, to władze regionu liczą, że rozpisany przetarg przyniesie zamierzony skutek: „promocja regionu” przysporzy lotnisku pasażerów, a aby linie lotnicze lepiej przygotowały się do złożenia wiążącej oferty, to przesunięty został termin składania ofert, który teraz upływa 6 marca o godz. 10:00.

Wszystko wskazuje, że ofertę w przetargu złożą Polskie Linie Lotnicze LOT, które z Olsztyna-Mazur oferują dwa loty w tygodniu do Krakowa, albowiem nieujawiony oferent złożył zapytanie: czy udostępnienie „od 80 m2 do 120 m2 powierzchni reklamowej na kadłubie samolotów E190-200” będzie wystarczające. Wykonawca przetargu zobowiąże się do eskpozycji brandingu promującego województwo warmińsko-mazurskie na dwóch samolotach przez 25 miesięcy.

Na etapie realizacji zadania, dopuszczone będzie wydłużenie czasu ekspozycji brandingu na jednym z samolotów kosztem skrócenia czasu ekspozycji marki regionu na drugim z samolotów, przy czym łączny czas ekspozycji Warmii i Mazur dla dwóch samolotów to 50 miesięcy, a minimalny czas ekspozycji dla każdego z samolotów to 20 miesięcy. Każdy z samolotów ma przewozić miesięcznie co najmniej 10 000 osób.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT. Kiedy więcej MAXów? Kiedy odstawienie najstarszych Embraerów?

Biznes i przemysł

LOT. Kiedy więcej MAXów? Kiedy odstawienie najstarszych Embraerów?

Łukasz Malinowski 21 lutego 2025

Praga bazą LOT? Trwają rozmowy

Infrastruktura i lotniska

Praga bazą LOT? Trwają rozmowy

Mateusz Kieruzal 19 lutego 2025

LOT: Pekin wróci w lecie 2026?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Pekin wróci w lecie 2026?

Mateusz Kieruzal 12 lutego 2025

Zobacz również:

PLL LOT: Fijoł wraca na fotel prezesa

Pasażer i linie lotnicze

LOT w USA: Dobre wyniki pasażerskie i spadek cargo

Biznes i przemysł

LOT w USA: Dobre wyniki pasażerskie i spadek cargo

Mateusz Kieruzal 06 lutego 2025

Pozostałe z wątku:

LOT. Kiedy więcej MAXów? Kiedy odstawienie najstarszych Embraerów?

Biznes i przemysł

LOT. Kiedy więcej MAXów? Kiedy odstawienie najstarszych Embraerów?

Łukasz Malinowski 21 lutego 2025

Praga bazą LOT? Trwają rozmowy

Infrastruktura i lotniska

Praga bazą LOT? Trwają rozmowy

Mateusz Kieruzal 19 lutego 2025

LOT: Pekin wróci w lecie 2026?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Pekin wróci w lecie 2026?

Mateusz Kieruzal 12 lutego 2025

Zobacz również:

PLL LOT: Fijoł wraca na fotel prezesa

Pasażer i linie lotnicze

LOT w USA: Dobre wyniki pasażerskie i spadek cargo

Biznes i przemysł

LOT w USA: Dobre wyniki pasażerskie i spadek cargo

Mateusz Kieruzal 06 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5