W ostatnich dniach, po prawie 10 miesiącach, do floty powrócił B787-8 o rejestracji SP-LRH. Maszyna w czwartek (3 października) wykonała oblot techniczny (LO9501), a następnie udała się na Newark (LO15/16) oraz do Delhi (LO71). Samolot był uziemiony dokładnie od 28 grudnia 2018 r. do 3 października br.
Dzięki temu liczba uziemionych Dreamlinerów spadła do dwóch. Kiedy wrócą ostatnie B787-8 do floty? Tego dokładnie nie wiemy, ale nieoficjalnie można się dowiedzieć, że to już kwestia "tylko" tygodni. Niestety Rolls-Royce, producent silników Trent 1000 dla Dreamlinerów, nie poradził sobie w pełni z weryfikacją tych jednostek napędowych,
a ostatnie doniesienia wskazują, że problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej.
- W tym momencie ze względu na weryfikację silników Rolls-Royce są uziemione dwa z 14 Boeingów 787 Dreamliner o rejestracji SP-LRB i SP-LRE. Będzie on sukcesywnie przywracany do obsługi regularnych połączeń. Pozostałe 12 samolotów z tej floty lata już zgodnie z planem, a dzięki wyleasingowaniu w formule ACMI dwóch Airbusów A340, uziemienie floty B787 nie wpłynęło zarówno na rozkład lotów jak i plany uruchamiania nowych tras - oświadczyło Biuro Prasowe PLL LOT.
W miejsce wspomnianych i wcześniej uziemionych maszyn B787 zarząd LOT-u wyleasingował w formule ACMI dwa Airbusy A340-300 od linii Air Belgium. Samoloty te zabierają na pokład 257 pasażerów: 45 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Tymi maszynami LOT obsługuje trasy z Warszawy do Nowego Jorku na lotniska JFK oraz Newark. Lista samolotów wynajętych dodatkowo przez PLL LOT (stan na 1.10.2019):
- Airbus A340-300 linii Air Belgium (OO-ABE)
- Airbus A340-300 linii Air Belgium (OO-ABA wymiennie z OO-ABD)
Warto dodać, że kolejny
15. Dreamliner (B787-9) dla LOT-u pojawi się w Warszawie jeszcze w tym miesiącu. Obecnie maszyna opuściła linię montażu końcowego w North Charleston i oczekuje na pierwszy lot techniczny, który odbędzie się w ciągu kilku dni.