Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami
fot. Wojciech Rohoziński
Wczoraj (8 listopad) wieczorem Bombardier Q400 narodowego przewoźnika lądował w asyście na Lotnisku Chopina w Warszawie. Tym razem problem dotyczył mechanizmu otwarcia klap.

– To był rejs LO3923 wykonywany przez Bombardiera Q400 o numerze rejestracyjnym SP-EQL. Na pokładzie było 73 pasażerów i 4 członków załogi. Samolot wystartował z Warszawy do Krakowa o 17:10. Pilot podjął decyzję o powrocie na lotnisko w Warszawie z powodu problemu z otwarciem klap – wyjaśnia Konrad Majszyk, ekspert ds. PR z biura komunikacji korporacyjnej PLL LOT. Tym razem problematyczne okazały się nie elementy podwozia a mechanizacji skrzydła. Samolot wylądował bezpiecznie na Lotnisku Chopina o godz. 18:10. Lądowanie odbyło się w asyście służb lotniskowych, czyli zgodnie z procedurą obowiązującą w takich przypadkach.

To kolejne awaryjne lądowanie Bombardiera Q400 naszych linii, które miało miejsce w tym roku. W styczniu samolot z Krakowa wylądował na Chopinie, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem, ale i wówczas awaryjne lądowanie obyło się bez zakłóceń.
Pod koniec października także pasażerowie LOT udający się do Klużu-Napoki w Rumunii nie dolecieli na miejsce. Najpierw pilot zawrócił z powodu zbyt wolno zamykającego się podwozia. Nowo podstawiony Bombardier Q400 musiał zaś zawrócić z powodu zadymienia kabiny.

– Te samoloty wykonały 12 tysięcy rejsów do lipca tego roku, to zupełnie inna skala niż dotycząca np. Dreamlinerów. Trzeba mieć na to baczenie, oceniając ich awaryjność. W skali tych wszystkich operacji to naprawdę nie jest dużo – oceniał w sierpniu tego roku Adrian Kubicki, rzecznik prasowy PLL LOT.

Na potwierdzenie swoich słów przedstawił statystyki. – Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent. Oczywiście rozumiem ogólne wrażenie społeczne i wrzawę medialną wokół tych incydentów. Pamiętajmy jednak, że samoloty w lotnictwie cywilnym mają zmultiplikowany każdy system. W razie awarii inny przejmuje zadania uszkodzonego. Są też systemy monitorowania sprawności, które w tym przypadku pokazały swoją skuteczność – tłumaczył rzecznik.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Biznes i przemysł

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

Gdańsk: Latem 85 kierunków. Powrót Finnair i kilka nowości

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Wiosną Majorka i wracają loty do Krakowa

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Wiosną Majorka i wracają loty do Krakowa

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2024

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Biznes i przemysł

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Piotr Bożyk 26 września 2018

Bombardier szuka lokalizacji dla fabryki samolotów Q400

Prawo i polityka

Zobacz również:

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Biznes i przemysł

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

Gdańsk: Latem 85 kierunków. Powrót Finnair i kilka nowości

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Wiosną Majorka i wracają loty do Krakowa

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Wiosną Majorka i wracają loty do Krakowa

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2024

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Biznes i przemysł

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Piotr Bożyk 26 września 2018

Bombardier szuka lokalizacji dla fabryki samolotów Q400

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5