Polskie Linie Lotnicze LOT mają pozyskać trzy boeingi B777-200ER, które wcześniej były użytkowane przez Singapore Airlines. Przewoźnik na razie nie chce udzielać informacji w tej sprawie.
Według informacji do których dotarł Rynek Lotniczy, samoloty mają posiadać jedną z konfiguracji pokładu Singapore Airlines dla 271 pasażerów: 26 w klasie biznes oraz 245 w klasie ekonomicznej, a jeden z samolotów miałby już być przemalowany w Stanach w barwy polskiego przewoźnika. Ich właścicielem jest obecnie firma leasingowa Boeing Capital Corporation (BCC). Samoloty być może będą dostarczone już w czerwcu tego roku i mają być wynajmowane w trybie dry lease na 3 lata.
Singapore pozbywa się tych maszyn, ponieważ zastępują je nowe B787-10 Dreamliner oraz częściowo airbusy A350-900. Wnętrza samolotów po dostarczeniu ich polskiemu przewoźnikowi mają pozostać niezmienione. Poprosiliśmy przewoźnika o komentarz w tej sprawie. Mimo plotek i pewnych informacji w branży, LOT ucina na razie wszelkie komentarze w tym temacie.
- Polskie Linie Lotnicze LOT w 2019 roku przewiozły ponad 10 mln pasażerów. To znaczący wzrost w porównaniu do 2015 r., kiedy to narodowy przewoźnik zaprosił na pokłady niepełna 4,3 mln osób. Tak dynamiczny wzrost wymaga stałych inwestycji, także tych flotowych. Dzisiaj LOT dysponuje 15 samolotami dalekodystansowymi – Boeingami 787 Dreamliner w wersjach -8 oraz -9. W tym roku odbierzemy kolejne dwa samoloty tego typu. W fazie rozwoju stale monitorujemy dostępność różnych modeli samolotów na rynku, a nasi eksperci prowadzą analizy wielu statków powietrznych. Nie komentujemy spekulacji medialnych na ten temat - napisał redakcji Rynku Lotniczego Michał Czernicki, rzecznik prasowy PLL LOT.
Warto dodać, że boeingi B777 już wcześniej pojawiały się we flocie PLL LOT i to dwukrotnie. W 2013 r. pierwszy raz wynajęty został na zasadach ACMI B777-200ER (CS-TFM) od EuroAtlantic. Latał on od kwietnia do sierpnia 2013 r. podczas światowego uziemienia boeingów B787-8 ze względu na ówczesne problemy z bateriami litowo-jonowymi. Kolejny raz B777 pojawił się w Locie we wrześniu i październiku 2017 r. Wtedy ze względu na uziemienie kilku B787 związane z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 latał dla LOT-u B777-200ER (EC-MIA) linii Privilege Style.
Dodanie kolejnych samolotów szerokokadłubowych mogłoby ograniczyć spore wydatki LOT-u na samoloty ACMI jakie ponosi w przypadku wynajmu A340-300 od Air Belgium i HiFly, a ponadto linia mogłaby posiadać lepszy produkt pokładowy i nasze rodzime załogi. Samoloty B777 mogą być też łatwiejsze do przyswojenia dla załóg LOT-u, ponieważ B777 i B787 posiadają zbliżone type ratingi. Warto nadmienić, że ostatnio Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały zgodę Kanadyjskiej Agencji Transportu na korzystanie z dwóch airbusów A340-300 należących do Air Belgium na trasie z Warszawy do Toronto. Będą one latać dla naszego przewoźnika aż do 24 października 2020 roku.